معامله یا مزایده، کدام را بپذیریم
استاندار اردبیل در واکنش به اعتراضات عمومی به معامله بزرگ سال(فروش شائبه برانگیز کشت و صنعت مغان)، منتقدین را متهم به جوسازی درباره این واگذاری کرد.
کد خبر: ۶۳۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 04 August 2018

به گزارش تابناک اردیبل،مزایده سئوال برانگیز و مبهم شرکت کشت و صنعت مغان در هفته های اخیر با رقم ناچیز متری 2800 تومان! و تخفیف یکهراز میلیاردی نسبت به مزایده 2 سال پیش موجی از نگرانی و اعتراض مردم،کارشناسان و فعالان اجتماعی در شبکه های اجتماعی و رسانه های گروهی را در پی داشته است.

با این حال و بر خلاف انتظار تاکنون به جز میرحمایت میرزاده نماینده گرمی که حمایت خود را از این معامله شائبه برانگیز به صراحت ابراز داشته است، اغلب نمایندگان استان سکوت اختیار کرده و بنا ندارند افکار عمومی را در خصوص این مزایده بزرگ سال- بخوانید چوب حراج بر دارایی مغان- و خریدار فاقد اهلیت همراهی کنند.  

این در حالی است که اکبر بهنامجو استاندار اردبیل هم در همسویی آشکار با نمایندگان استان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که امروز در سالن جلسات اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، در اظهاراتی تامل برانگیز گفت: متأسفانه برخی افراد در خصوص واگذاری کشت و صنعت مغان چنان جوی ایجاد می‌کنند که انگار با این واگذری زمین‌های آن منطقه به یغما می‌رود در حالی‌که نباید جلوی یک حرکت خوب را گرفت.

وی افزود: در طول سال‌های متمادی به هیچ وجه مدیریت صحیحی را در کشت و صنعت مغان شاهد نبودیم لذا عزیزان باید کمک کنند تا جو منفی حاکم در رابطه با واگذاری کشت و صنعت مغان را بشکنیم.

استاندار اردبیل اظهار کرد: تا کنون به هیج وجه عملکرد مدیریتی در کشت و صنعت مغان مطلوب نبوده و در واقع یکی از مشکلات اساسی کشور مدیریت دولت در چنین بخش‌هایی است که سب‌ بروز مشکلات فراوان در این حوزه‌ها می‌شود.

بهنام‌جو گفت: به هیج وجه جایگاه کشت و صنعت جایگاه فعلی نیست، در حال حاضر کل دنیا در محور بخش‌خصوصی می‌چرخد که هیچ مشکلی هم ایجاد نمی‌شود و اگر کشت و صنعت نیز در دست بخش‌خصوصی بود بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات حوزه چغندر به سهولت حل می‌شد.

وی در خصوص نگرانی‌ها درباره تعدیل نیرو کشت و صنعت پس از واگذاری گفت: با حاکمیت قانون و نظارت دولت پس از واگذاری کشت و صنعت مغان نه تنها تعدیل نیرو نخواهیم داشت بلکه با ورود بخش‌خصوصی شاهد گسترش و توسعه فعالیت‌های کشت و صنعت خواهیم بود و در این باره به کارکنان و نیروهای فعال در آن منطقه اطمینان می‌دهیم.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/5/13/391925_687.jpg

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
بخش خصوصی داریم تابخش خصوصی.تجربه واگذاری بنگاههای اقتصادی به بخش خصوصی درایران نگران کننده ست.
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
استاندارمحترم درموردعلت قیمت پایین فروش نسبت به سه سال پیش نفرمودند؟؟بقولی پاسخوشونوپیچوندند.
عزیزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
بخش های خصوصی درایران متاسفانه ازاول ضعیف بودندچون عرصه برای رقابت بابخش دولتی به انهاداده نشده است.بخش خصوصی شرکتهای زاپنی کشت وصنعت واجاره میکردندبهتربود
علیزاده
|
United States
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
"استاندار اردبیل اظهار کرد: تا کنون به هیج وجه عملکرد مدیریتی در کشت و صنعت مغان مطلوب نبوده و در واقع یکی از مشکلات اساسی کشور مدیریت دولت در چنین بخش‌هایی است که سب‌ بروز مشکلات فراوان در این حوزه‌ها می‌شود."
کاملا درست است. ولی عملکرد مدیریتی کجای این استان مطلوب بوده؟ از استانداری گرفته تا کوچکترین واحد دولتی. کاش میشد استانداری را هم واگذار کرد به بخش خصوصی تا از این همه صدمه و ضرر وزیان های کلان که از ناحیه تصمیم گیریهای نادرست و سیاسی کاری مسئولین دولتی استانداری عاید جامعه میشود جلوگیری کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار