با وجود اعتراض عمومی و نخبگان
با وجود اعتراض عمومی و نخبگان و کارشناسان در باره مزایده شائبه برانگیز شرکت کشت و صنعت مغان، نماینده گرمی از روند واگذاری ابراز رضایت کرد!
کد خبر: ۶۳۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱ 01 August 2018

به گزارش تابناک اردبیل، میرحمایت میرزاده اظهار داشت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی شرکت های دولتی و موسسات عمومی می توانند به بخش خصوصی واگذار شوند و شرکت کشت و صنعت مغان هم از این قاعده مستثنی نیست.
وی اظهارداشت: نمایندگان استان در مجلس در مورد واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی موافق نبودند و اصلاح مدیریتی مدنظر نمایندگان بود.
میرزاده بیان کرد: باید در واگذاری این شرکت نهایت دقت و بررسی لازم از سوی کارشناسان صورت بگیرد تا سرنوشت آن به سرنوشت دیگر شرکت های واگذار شده کشور دچار نشود.
وی ساماندهی و تقویت مدیریت شرکت کشت و صنعت مغان را ضروری خواند و افزود: تنها راهکار تقویت این شرکت واگذاری به بخش خصوصی نیست بلکه می توان برای تقویت و توسعه این شرکت مدیریت آن را تقویت کرد.
میرزاده گفت: این شرکت باید به عنوان یک شرکت موفق و کارآمد در سطح کشور و خاورمیانه تبدیل شود و در این صورت است که می توان شاهد رشد و شکوفایی در عرصه کشاورزی در دشت زرخیر مغان بود.
نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی افزایش مکانیزاسیون شرکت و تغییر رویه آبیاری ، کشاورزی دقیق ، توسعه گلخانه ، توسعه باغ ها ، تولید زیتون و روغن زیتون ، توسعه تولید گیاهان دارویی ، تولید نهال و بذر و ایجاد زنجیره های تولید و اشتغال و کارآفرینی را برای تداوم توسعه شرکت کشت و صنعت مغان موثر دانست.
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، 2 هزار و 600 هکتار باغات مدرن میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت های منحصر بفرد کشور محسوب می شود.
این شرکت در شهرستان پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل واقع است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
خواهشا فقط سوابق کاری و تخصصی مدیران حال و گذشته این شرکت مظلوم را ببینید و بعدا قضاوت نمائید.
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
با خواندن نظر آقای میرزاده نماینده شهرستان گرمی نا خود آگاه یاد این مثل ترکی افتادم که میگوید : دالدان آتان داش توپوقادییر --- این هم عین اظهارات این بزرگوار که از متن همین مطلب کپی کرده ام : ( نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی افزایش مکانیزاسیون شرکت و تغییر رویه آبیاری ، کشاورزی دقیق ، توسعه گلخانه ، توسعه باغ ها ، تولید زیتون و روغن زیتون ، توسعه تولید گیاهان دارویی ، تولید نهال و بذر و ایجاد زنجیره های تولید و اشتغال و کارآفرینی را برای تداوم توسعه شرکت کشت و صنعت مغان موثر دانست.) نماینده محترم گرمی این افاضات را باید قبلا میفرمودند نه بعد از آنکه این سرمایه ملی را به ثمن بخس واگذارش کردند. طبق برآوردی که از واگذاری شرکت انجام شده و به گفته آقای اکبر اعلمی سوای تجهیزات و زیر ساختهای عظیم این مجموعه (( شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، 2 هزار و 600 هکتار باغات مدرن میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت های منحصر بفرد کشور محسوب می شود. )) که در زمان تاسیس اولیه حدودا 2 میلیارد دلار هزینه شده است اگر این مبلغ فعلی را که بابت واگذاری قیمت گذاری و واگذارش کرده اند حساب کنیم چیزی حدود 2800 تومان متری فروخته شد . هر متر مربع 2800 تومان ؟؟؟؟ آیا در کجای این مملکت شما میتوانید زمینی با این مرغوبیت و کیفیت بسیار عالی متری 2800 تومان خرید نمایید !!!! واقعا باید به حال این مردم گریست با این نمایندگان و مسولانی که داریم . مگر نه این است که هر نماینده ای میتواند در تمام مسایل مملکتی اظهار نظر نموده و ورود نماید . چرا اینان به گلایه ها و و اعتراضات افکار عمومی توجهی ندارند ؟ این همه در فضای مجازی در محکومیت واگذاری و شاید بتوان گفت در کشتن کشت و صنعت مغان ، صاحب نظران و فعالین مدنی و سیاسی اعتراض میکنند پس چرا نمایندگان گرمی و پارس آباد و حتی نماینده اردبیل که در کمیسیون کشاورزی حضور و جایگاهی هم دارد ورود نمی کنند ؟ جای بسی تاسف .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
وام ازدواج را باز پرداخت ۲ساله میدن.شرکت مغان را باتنفسی ۲ساله. ضمانت تضمین بازپرداخت وام صدملیون یک هکتار سند درمغان کفاف میدهد وچنین تضمینهایی هم به ندرت مشگوک الوصول میشود .ولی این برنده خوش شانس هکتاری ۶۲ملیون برنده شده وواحدهای صنعتی اعم از کارخانه عظیم قند مغانرا به عنوان شیرینی کادو گرفته.وگاوداری بزرگ را قربانی ونذری قبول کرده .و۲۰۰۰هکتار باغات را برای تفرجگاه به خال هندویش برده.وبزرگترین کارخانه لبنیات را حتما به شانسش قرعه شده.و.........اصلا با یک جمله بگم ۶۰درصد زمینهای زراعت شرکت را بفروشد به قیمت محلی مابقی تصرفاتش۵۰۰۰ملیارد سود دارد ما باید بریم درشهرک شهید غفاری ایشان ساندویج بپزیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
شما بفرمایید این شرکت با این حجم عظیم سرمایه گذاری شده در 5 سال گذشته چند ملیارد تومان از محل سود حاصله خود به حساب خزانه واریز کرده ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار