انتصاب معنادار در حوزه منابع آب استان
استاندار اردبیل ازاین طریق به مسئولان قضایی و نظارتی اطمینان داد که او نیز حساسیت و دغدغه ای مشترک با آنان داشته و برای اصلاح مدیریتی در این حوزه مصمم است.
کد خبر: ۶۳۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 29 July 2018

به گزارش تابناک اردبیل، بحران ذخایر آبی در کشور امروزه بیش از هر زمان دیگری دستگاههای متولی و ذیربط در امور آب و خاک را زیر ذره بین و دیده بانی افکار عمومی و نهادهای نظارتی و قضایی برده و حساسیت ها را دوچندان کرده است.

دادستانی اردبیل چندماه گذشته در سه عملیات جداگانه و مرتبط افزون بر 20 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت دولتی آب منطقه ای اردبیل، مدیریت آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان و شرکت دولتی آب و فاضلاب روستایی را به اتهام تبانی، جعل اسناد دولتی، فساد مالی میلیاردی و اخذ رشوه در صدور مجوزهای چاههای عمیق دستگیر و بازداشت کرد.

فصل مشترک این بازداشت ها و اتهامات در این سه شرکت و سازمان دولتی، تخلفات در حوزه آب و در راستای صیانت و حفاظت از منابع آبی از سوی مرجع قضایی عنوان شد.

ناصر عتباتی دادستان اردبیل دراین باره تاکید کرد که دستگاه قضایی به صیانت از منابع و ذخایر آبی حساس بوده و با متخلفان به شدت برخورد خواهد کرد.

در تائید حساسیت استاندار اردبیل به تخلفات در مجموعه های یادشده همین بس که او در واکنشی سریع گفت که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با نظارت مستمر جلوی تخلفات کارکنان خود را بگیرند چرا که هر تخلف اداری آسیب به نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/5/7/389553_383.jpg

شنیده ها حاکیست که اکبر بهنامجو استاندار اردبیل که درک صحیحی از بحران ذخایر آبی در استان دارد، با انتصاب علی رحیمی زاد به عنوان یکی از جدی ترین گزینه های تصدی مدیرعاملی شرکت آب منطقه ای اردبیل در سال 95 به سمت مشاور استاندار در امور آب تلاش کرده تا بدینوسیله به مسئولان قضایی و نظارتی استان اطمینان دهد که او نیز حساسیت و دغدغه ای مشترک با آنان داشته و برای نظارت و اصلاح فرایندها در این حوزه مصمم است.

از طرفی باید پذیرفت که حجم بزرگی ازتعهد اشتغال 20 هزارنفری استاندار اردبیل در سالجاری، پایاب سد خداآفرین است که بی تردید منوط به مدیریت هوشمندانه در این بخش و کمک به تحقق برنامه های اکبر بهنامجو است.

اکنون باید منتظر ماند و دید که اصلاحات "آبی" استاندار که با تغییرات چندی پیش مدیریتی در شرکت آب و فاضلاب روستایی و سازمان جهادکشاورزی همراه بود و با انتصاب مشاور او در امور آب به طور عملی کلید خورد در مسیر خود چه فرایندی را تجربه خواهد کرد و کدام دستگاههای متولی و ذیربط در حوزه ذخایر آب دستخوش تغییر و تحول مدیریتی خواهند شد؟!

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار