کد خبر: ۶۳۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 23 July 2018

غلامحسن طاهری کارشناس اقتصاد بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان   درخصوص آخرین وضعیت طلا و سکه اظهار کرد: فروشندگان طلا و جواهر دلیل این جهش قیمت را وارد نشدن سکه‌های پیش‌فروش شده به بازار می‌دانند.

 این کارشناس اقتصاد بین‌الملل افزود: از روز چهارشنبه تصور می‌شد سکه‌های پیش فروش‌شده که تحویل شدند، وارد بازار شوند، اما این اتفاق نیفتاد و تقاضای پنهانی که برای ورود این سکه‌ها به بازار ایجاد شده بود، سبب شد قیمت سکه دوباره افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 700 هزار تومان قیمت سکه حباب دارد، تصریح کرد: باید تلاش شود همگرایی بین شرکت‌های خصوصی و  بخش دولتی به وجود آید که بتوان تا حدی جلوی افزایش قیمت سکه را گرفت.

طاهری، با بیان اینکه افزایس قیمت سکه می‌تواند راهی را برای رانت خواران و سوء‌استفاده کنندگان باز کند، افزود: دولت تصمیم گرفته  با مشکلاتی که اقتصاد را دچار مختل کرده مبارزه کند و بتواند برای آن راه حلی یابد.

به گفته این کارشناس اقتصاد بین الملل، عوامل موثر و تأثیرگذار بر قیمت طلا در ایران بسیارند ولی مهم‌ترین عوامل و تأثیرگذارترین آنها را می‌توان در چند دسته کلی خلاصه کرد و روند آنها و در نتیجه ، جهت کلی قیمت طلا را پیش‌بینی کرد.

طاهری در پایان گفت: قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید روز گذشته از مرز سه میلیون تومان فراتر رفت و با جهشی ۱۸۰ هزار تومانی به بیش از سه میلیون و ۳۵۰هزار تومان رسید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار