کد خبر: ۶۲۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ 05 July 2018
رئیس شورای شهر اردبیل گفت: شرکت توزیع برق استان باید برنامه خاموشی روزانه خود را به اطلاع مردم برساند تا آنها برنامه‌ریزی‌های خود را به شکل دقیق انجام دهند.
  
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علیرضا پوستی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل که دقایقی از آن در خاموشی برق و تاریکی محل جلسه برگزار شد، با اشاره به خاموشی‌های مکرر در سطح شهر و گله‌مندی‌های مردم از بابت این خاموشی‌های نابهنگام اظهار کرد: قطعی بی‌برنامه برق گلایه‌های مردمی را به دنبال داشت و از همین روی باید شرکت توزیع برق برنامه خاموشی‌های خود را اعلام کنند. 
وی به توافق شهردار با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در پرداخت حق و حقوق شهرداری از محل عوارض و ساخت و سازهای بدون پروانه خاطرنشان کرد: این کار خوب شهرداری در توافق با ادارات و سازمان‌ها به نفع تامین درآمد شهرداری خواهد بود که انتظار می‌رود 5 میلیارد تومان واریزی دانشگاه به صورت نقد و اوراق خزانه انجام شود. 
در این جلسه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل نیز تصریح کرد: تاکید ما بر این است تا در این قرارداد کلیه موارد تخلف و تخطی علوم پزشکی درر احداث ساختمان بدون پروانه مشخص شده و مورد به مورد در این توافق قید شود تا ساخت و سازهای جدید مشمول این توافق نباشند. 
حسین افسانه بیان کرد: سازمان همیاری با این اوضاع مالی نمی‌تواند در خرید ماشین‌الات و یا تامین قیر و سایر مصالح کمک‌کار شهرداری باشد مگر اینکه این سازمان با دریافت تسهیلات و سایر شرایطی که مهیا می‌کند بتواند در این زمینه نقش‌آفرینی کند. 
در ادامه این جلسه یعقوب عزیززاده دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز با بیان اینکه شهرداری در یک حرکت خوب توافقی با ادارات نسبت به دریافت طلب خود پیشقدم شده است، افزود: احساس می‌کنیم این کار حرکت خوبی است تا سایر دستگاه‌ها نیز بدهی خود را به شهرداری پرداخت کنند تا جلوی ساخت و سازهای بدون پروانه گرفته شود. 
وی ادامه داد: سازمان همیاری منابع مالی چندان گسترده‌ای ندارد که در این شرایط کمک کار شهرداری در خرید تجهیزات و تعمیر ماشین‌آلات باشد. 
عزیززاده اضافه کرد: سازمان همیاری شهرداری‌ها با سهامداری شهرداری‌های استان که 40 درصد این سهام مربوط به شهرداری اردبیل است فعالیت می‌کند و قطعا از توان اجرایی بالاتری برخوردار است که می‌تواند کمک‌کار شهرداری باشد. 
رئیس کمسیون عمران شورای شهر اردبیل نیز گفت: مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دیگر بسیار بالاست و انتظار می‌رود با همراهی این دستگاه‌های اجرایی در پرداخت مطالبات شهرداری زمینه خوبی برای تداوم کارهای عمرانی و آبادانی در شهر فراهم آید. 
علیرضا غریبی بیان کرد: شهرداری در خرید قیر، سیمان و سایر آهن آلات و همچنین تامین ماشین‌آلات می‌تواند از ظرفیت سازمان همیاری استفاده کرده و نوسازی ناوگان عمومی به انجام برسد. 
وی با بیان اینکه در قبال تامین این نیازمندی‌ها واگذاری زمین و مایملک جزو گزینه‌های شهرداری محسوب می‌شود، اظهار کرد: با دقت نظر اعضای شورای شهر درخواست خرید تجهیزات، منابع و قیر و آهن در کنار نوسازی ناوگان اتوبوس با همکاری سازمان‌ همیاری‌ شهرداری‌ها به تصویب رسید تا زمینه تحقق این امر فراهم آید. 
یعقوب هاشمی دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه سازمان همیاری خود گرفتار مشکلات است و شهرداری در این اوضاع و احوال نمی‌تواند انتظار کمک و یاری از این مجموعه را داشته باشد، گفت: ما در خرید این تجهیزات و نیازمندی‌های شهرداری نیازی به تائید قرارداد با نهاهایی همچون همیاری شهرداری نداریم و ما با استفاده از ظرفیت پیمانکاران خود می‌توانیم این مصالح را تامین کنیم.
وی به کاربری فضای سبز در شهرک دادگستری و تغییر آن به ساخت مسجد اشاره کرد و افزود: با انتقال این کاربری به شهرداری این فرآیند به گونه‌ای انجام می‌شود تا در نهایت واگذاری زمین در یک تبدیل کاربری نامناسب به انجام برسد.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار