کد خبر: ۶۲۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 05 July 2018
در بازدیدی که اعضای شورای شهر اردبیل به همراه شهردار از برخی پروژه‌های عمران شهری انجام دادند تعدادی از اعضای شورا با همراهی خبرنگاران در جریان روند اجرایی این پروژه‌ها قرار گرفتند که به رغم کمبود اعتبارات، افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها و هوای داغ تابستان در شهر اردبیل و در جای جای این دیار به راحتی می‌توان سراغی از کارهای عمران و آبادانی را در شهر گرفت که به اذعان همشهریان شهرداری حتی در کوچه‌ها و پس کوچه‌ها فعالیت عمرانی را از آسفالت‌ریزی گرفته تا جدول‌گذاری، پازل‌کاری، احداث پارک و توسعه فضای سبز و ده‌ها پروژه ریز و درشت در اولویت اهتمام و مجاهدت خاموش خود قرار داده است. 
اعضای شورای شهر اردبیل به همراه شهردار در گام نخست بازدید میدانی خود از پروژه‌های عمرانی شهر اردبیل به سراغ پروژه مهم و زیربنایی پل قدس رفتند تا از نزدیک با روند احداث این پروژه عظیم که در نوع خود یکی از بزرگترین تقاطع‌های غیرهمسطح در کشور است آشنا شوند. 
شهردار اردبیل در موررد پروژه پل قدس اظهار کرد: با مساعد شدن شرایط جوی و به رغم کاهش منابع درآمدی شهرداری و افزایش قیمت مواد اولیه محصولات در احداث این پل همچنان در قطعات مختلف پل قدس در مرحله اجراست و به موازات پیشرفت کار در کارگاه اردبیل تولید قطعات فلزی در تهران در حال انجام است که طی هفته‌های آینده با همراهی اعضای شورای شهر از این کارگاه نیز بازدید خواهیم کرد. 
حمید لطف‌اللهیان خاطرنشان کرد: در بخش اجرایی پل قدس در مسیرهای مختلف از بزرگراه شهدا گرفته تا خیابان امام و ساحلی و طی مسیر به سمت خیابان والی و بیمارستان امام خمینی این پروژه به سمت میدان ججین در حال انجام است که پروژه در سه فاز در قالب محور اصلی، فاز همسطح و لوب‌های طرفین در حال انجام می‌باشد که فاز اول سال گذشته تکمیل و افتتاح شده و در فاز دو و سه نیز فعالیت‌های اجرایی در حال انجام است. 
وی محور اصلی این پل را به طول یک کیلومتر با پایه‌های بتنی اعلام کرد و گفت: تاکنون 99 درصد معارض ملکی و تاسیساتی این پروژه رفع و رجوع شده و در حال حاضر به جز جابجایی لوله آب و فیبر نوری هیچ مشکلی از لحاظ معارض ملکی و یا تاسیساتی در این پروژه مشاهده نمی‌شود. 
شهردار اردبیل افزود: قرار نبود در فاز اول همه گره‌های ترافیکی برطرف شود بلکه در فاز اول 60 درصد این مشکل حل شده و در فازهای دوم و سوم به شکل کامل این چرخه تکمیل و بار ترافیکی مسیر قدس برطرف خواهد شد. 
لطف‌اللهیان تصریح کرد: در محور اصلی تا 80 درصد پایه بتنی و فنداسیون به همراه بتن‌ریزی انجام شده و تلاش می‌کنیم بدون اینکه در مسیر احداث این پل محدودیت ترافیکی اعمال کنیم تیرهای فلزی را که بیش از 800 مورد برآورد می‌شود نصب و با تولید در کارگاه تهران با خرید 3 هزار تن ورق و میلگرد بتوانیم نسبت به انتقال و نصب آن در پروژه اقدام جدی را انجام دهیم. 
وی به قالب‌بندی 900 متر کل عرشه این پروژه و انتقال آن به محل اجرای پروژه در قالب 200 دستگاه تریلی اشاره و بیان کرد: در حال حاضر در مجموع این پروژه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با فعالیت خوب کارگاه تهران و تولید مصالح مورد نیاز ما امیدواریم تا آغاز فصل زمستان بتوانیم بخش عمده‌ای از این پروژه را اجرایی و عملیاتی کنیم. 
شهردار اردبیل اظهار امیدواری کرد؛ با بهبود شرایط اقتصادی و ثبات قیمت‌ها و خرید و نصب تجهیزات مورد نیاز سال آینده شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه باشیم که قطعا پل قدس از برنامه زمان‌بندی عقب نبوده بلکه تمام تلاش بر این است تا این پروژه به سرانجام برسد. 
در این بازدید اعضای شورای شهر با تحسین کار شهرداری و پیمانکار در فعال زنده نگهداشتن فرآیند احداث پل قدس در این شرایط اقتصادی اعلام کردند که با تمام توان از شهردار اردبیل و مجموعه پرتلاش آن حمایت کرده و سعی‌شان بر این خواهد بود تا در همه بخش‌ها با تصمیم‌گیری‌ها و تامین منابع مناسب بتوانند کمک‌کار شهرداری و پیمانکاران در اجرای این پروژه‌ها و مسایل عمران شهری باشند. 
یعقوب عزیززاده از اعضای شورای شهر اردبیل نیز در این بازدید بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت میلگرد و سایر مصالح مورد نیاز این پروژه در چند ماه اخیر روند اجرایی این پروژه مهم شهری مطلوب به نظر می‌رسد و به صورت قطع و یقین نمی‌توان زمان افتتاح پروژه را اعلام کرده و یا در این زمینه اظهارنظر قطعی انجام داد. 
وی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن جمیع جهات و بودجه 25 میلیارد تومانی شهرداری در سالجاری برای این پروژه  سعی می‌کنیم تا هر چه سریعتر این پروژه تکمیل و در اختیار همشهریان قرار گیرد. 
  
30 پروژه در شورابیل در حال اجراست 
 
شهردار اردبیل همچنین در گام دوم بازدید اعضای شورای شهر از پروژه‌های مهم شهرداری به سراغ پروژه‌های در حال اجرای مجموعه گردشگری شورابیل رفت و با نشان دادن دورنمایی از احداث رینگ جدید شورابیل به عنوان رینگ گذر خودروها بیان کرد: شهرداری اردبیل در حال حاضر در شورابیل بیش از 30 پروژه را در حال اجرا دارد که ما تلاش می‌کنیم در سازمان شورابیل با عنوان مدیریت توسعه گردشگری بتوانیم بر محور توسعه گردشگری کارهای خوب، اساسی و زیربنایی را در این مجموعه انجام دهیم. 
لطف‌اللهیان با بیان اینکه امسال 7 کیلومتر راه دسترسی و توسعه مجموعه شورابیل را افتتاح می‌کنیم که 5.5 کیلومتر آن در بخش‌های مختلف در حال انجام است، تصریح کرد: با اتصال خیابان‌های 45 متری، 55 متری و سیمتری دکتر معماری و احداث یک میدان بزرگ در این مسیر که به نام مرحوم سلیم موذن‌زاده نامگذاری خواهد شد یک مسیر خوب گذر خودروها را فراهم خواهیم کرد. 
وی ادامه داد: حتی یک متر معارض در این مسیر نداریم و با ایجاد همه زیرساخت‌ها تلاش می‌کنیم تا زمینه حضور سرمایه‌گذاران را در شورابیل برای اجرای پروژه‌ها در این حوزه فراهم کنیم که قطعا حضور سرمایه‌گذاران در چنین شرایطی به نفع آنها خواهد بود. 
شهردار اردبیل افزود: در این مسیر علاوه بر تردد هموطنان با خودرو به عنوان رینگ جدید برای 500 دستگاه خودرو نیز محل توقف و پارکینگ پیش‌بینی شده که تلاشگران شهرداری سعی کردند تا با توجه به شرایط جغرافیایی در این مسیر با هموار کردن پستی‌ها و بلندی‌ها یک فضای مناسبی را برای تردد راحت هموطنان و گردشگران فراهم کنند.
اعضای شورای شهر اردبیل علاوه بر بازدید از مسیر اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی در شورابیل از نزدیک با روند تکمیل پروژه پارک صخره‌ای به مساحت چهار هکتار و آمفی‌تئاتر روباز احداث شده در این محدوده آشنا شده و از مسیرهای گذری و در حال توسعه شورابیل نیز بازدید انجام دادند.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار