کد خبر: ۶۲۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶ 04 July 2018

به گزارش  خبرگزاری تسنیم، با وجود بیش از 5 هزار مگاوات پیک سایی در بخش صنعت و کشاورزی، باز هم مصرف برق در ساعات پیک رکوردشکن شد و از مرز 56 هزار مگاوات گذشت.

عبور مصرف لحظه ای برق از مرز 56 هزار مگاوات به معنای عبور تقاضای مصرف از سقف ظرفیت تولید عملی برق به علاوه میزان واردات آن بود، به همین دلیل بروز خاموشی های پراکنده در نقاط مختلف کشور تشدید شد و قطعی های چندساعته برق در ساعات اوج گرمای هوا، مردم را کلافه کرد.

برق نوبت‎بندی شد؛ اجازه انتشار جداول هنوز صادر نشده

پس از گذشت حدود 10 روز از ابتدای تابستان و در حالی که قطعی های عمدی برق به خاطر جلوگیری از بروز خاموشی های گسترده در بخش هایی از شبکه که زیر فشار بسیار زیاد بار مصرفی قرار گرفته بودند، اعمال می شد؛ در برخی استانها، جداولی تهیه شد که نوبت بندی خاموشی ها را در آن استان مشخص می کرد.

با وجود آنکه برخی مسئولان همچنان در تلاش برای پنهان کردن نوبت بندی برق بودند، مدیران استانی با استناد به جداول تهیه شده، اقدام به قطع نوبت بندی شده برق می کردند، اما مجوز انتشار جداول و اطلاع رسانی قبلی را نداشتند.

ساعتی پیش مجوز انتشار و اطلاع رسانی جداول خاموشی ها و زمان بندی قطعی های برق صادر شد. پیگیری های خبرنگار تسنیم حاکی از این است که مقرر شده تا اطلاع رسانی قبل از بروز قطعی های برق از هفته آینده صورت گیرد تا مردم بتوانند نسبت به مدیریت شرایط اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار