شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل گفت: در جاده فرهنگ و هنر که به عنوان مجتمع گردشگری و فرهنگی پارک گالری نام گرفته است سکانس‌هایی برای هنرهای هفتگانه مانند سکانس شعر و ادب، سکانس موسیقی و نقاشی طراحی می‌شود.
کد خبر: ۶۲۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ 03 July 2018

به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه‌های اردبیل که با هدف بهره‌گیری از تجربیات و نظرات آنان در اجرای پروژه‌های شاخص در ورودی جدید شورابیل که به صورت کارگاه میدانی برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری یک نهاد مردمی بوده و از این رو شایسته است نخبگان، فرهیختگان و اساتید در خصوص اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها اعمال نظر کنند.

وی استفاده از پژوهش‌ها،مطالعات و تحقیقات علمی را در پیشبرد اهداف، توسعه و عمران شهر ضروری دانست و افزود: تعامل و همکاری با دانشگاهیان و متخصصین بالطبع در مدیریت شهری کارساز خواهد بود.

شهردار اردبیل با قدردانی از مشارکت و اعمال نظر اساتید و نخبگان در ارائه طرح برای اجرای آن در شهر گفت: تعامل، همکاری و تبادل نظر به صورت میدانی و کارگاهی و نه به صورت کلیشه‌ای می‌تواند در اجرای بهتر طرح‌ها تاثیرگذار باشد.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه پروژه‌های متعددی در شهر در حال اجرا است، ادامه داد: در شورابیل نیز به عنوان قطب گردشگری استان بیش از ۳۰ پروژه شاخصی در حال انجام و در مرحله تکمیل شدن است.

وی اظهار کرد: طراحی‌هایی توسط مشاوران در دریاچه شورابیل درنظر گرفته شده که در حال اجرا است و بایستی از تبادل نظر و تعامل اصحاب علم و جامعه مهندسی استفاده کنیم.

وی توسعه شورابیل را جزأ اولویت دارترین پروژه‌های شهرداری و شورای شهر در سه سال اخیر دانست و بیان کرد: طی این سال‌ها توانستیم گامهای اساسی برای توسعه این منطقه برداریم.

شهردار اردبیل با تأکید بر توجه ویژه به داشتن شهری انسان محور، افزود: ارتقای سلامت جسمانی، روحی و ارتقای نشاط اجتماعی شهروندان از دغدغه‌های موجود بوده و رینگ سلامت دریاچه شورابیل نیز بدین منظور تعبیه شده است.

وی عدم تردد خودروها در حول دریاچه شورابیل را به جهت ارتقای سلامت عمومی دانست و بیان کرد: اجرایی شدن این طرح رضایت شهروندان را در پی داشته است.

لطف‌اللهیان بیان کرد: همچنان دربحث رفاهی، اقامتی و تفریحی شورابیل باید اقدامات زیادی تعریف شود و چون پروژه‌های شورابیل به هم پیوسته هستند این طرح‌ها فازبندی شده و با سرعت تمام در حال تکمیل شدناست.

لطف‌اللهیان یادآور شد: طرح جامع شورابیل در سال۹۴ تکمیل و در سال ۹۵ تصویب شد تا پروژه‌های مبتنی بر طرح جامع و در چارچوب این طرح هستند اجرایی گردند.

وی گفت: در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها تقدم و تاخر رعایت شده و بهسازی، ترمیم، روشنایی احداث جاده، توسعه ۸ هکتار فضای سبز، کاشت ۴۰ هزار اصله نهال در نهایت احداث پارکینگ‌ها از جمله اقدامات مهم بوده است.

شهردار اردبیل تعدد ورودی‌ها را در دریاچه شورابیل لازم دانست و افزود: در حال حاضر شورابیل دو ورودی دارد و ورودی سوم نیز به عنوان ورودی از سمت شهرک نادری صرفا کارکرد ورودی به معنمای حقیقی را ندارد و درصدد خواهیم بود در این مکان که به جاده فرهنگی تاریخی معرفی خواهد داشت تاریخ و پیشینه اردبیل نیز به نمایش گذاشته شود.

وی به احداث خیابان‌های ۴۵ و ۵۵ متری در این مجتمع اشاره کرد و یادآور شد: بیش از ۶ کیلومتر جاده در این منطقه احداث می‌شود و رینگ دوم که متصل کننده بلوار دکتر معماری به پارک گالری خواهد بود به عنوان پیاد‌راه ماشین‌رو پیست دوچرخه طراحی شده است.

لطف‌اللهیان از اجرای ۲۹ هکتار طرح و پروژه در حال اجرا در شورابیل خبر داد و یادآور شد: بیش از ۳۵ هکتار نیز در حال طراحی است.

طراحی سکانس‌های هنری هفتگانه در شورابیل

شهردار اردبیل گفت: در جاده فرهنگ وهنر که به عنوان مجتمع گردشگری فرهنگی پارک گالری نام گرفته است سکانس‌هایی برای هنرهای هفتگانه مانند سکانس شعر و ادب، سکانس موسیقی و نقاشی طراحی شده و اجرا خواهد شد تا شورابیل معرف پیشنه اردبیل خواهد بود

وی یادآور شد: شورابیل نه به عنوان یک تفرجگاه بلکه به عنوان طرحی متفاوت و با سرعت مناسب به فعالیت‌های عمرانی خود ادامه خواهد داد تا در سطح کشور به عنوان یکی از مناطق شاخص گردشگری و تفریحی معرفی شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار