کد خبر: ۶۲۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 30 June 2018

 

 
هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان با نوای ارکستر ملی کشور مان و حضور وزرای فرهنگ دو کشور در باکو آغاز شد.
به گزارش آران نیوز: هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان ، شامگاه روز چهارشنبه ، با طنین ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و اجرای سالار عقیلی ، آغاز شد.
وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان در مراسم گشایش این هفته فرهنگی و پیش از اجرای اکستر ملی ایران ، ضمن خوشامدگویی به مقامات و هنرمندان ایرانی حاضر در سالن فلارمونیای باکو ،گفت: برگزاری هفته های فرهنگی بین دو کشور به یک سنت تبدیل شده است .
ابوالفضل قارایف گفت: برگزاری روزهای فرهنگی خواسته روسای جمهوری دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان است .
وی افزود: در دیدار دیروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با رئیس جمهوری آذربایجان
، ایشان به برگزاری مستمر این رویدادهای فرهنگی تاکید کردند.
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم ، اظهار داشت : 
ما و ملت جمهوری آذربایجان امروز با هم آشنا نشده ایم ، ما هزاران سال است که با هم آشنایم .
وی افزود: حافظ ،سعدی ، فضولی ، گنجوی و شهریار در آشنا فرهنگ هر دو ملت می درخشند.
صالحی تصریح کرد : ما دیروز با هم بودیم ، امرو با هم هستیم ، البته کسانی می خواهند ما فردا با هم نباشیم ،آنچه می تواند این رویاهای بدخواهان را بر باد دهد ، فرهنگ مشترک است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ارتباطات فرهنگی دو کشور روز به روز در حال گسترش است و همکاری ها ما را به آینده بهتری رهنمون می شود.
پس از سخنران وزرای فرهنگ دو کشور،ارکستر ملی ایران ، شامل یک گروه ۴۰ نفری از جوانان کشورمان که دختران جوان ایرانی یک - سوم اعضای آن را تشکیل می دادند ،اجرای قطعات زیبای خود را در محل سالن «فلورمونیا» باکو آغاز کرد.
سالار عقیلی خواننده نامدار ایرانی با اجرای تصنیف های بهار دلنشین ، از خون جوانان وطن لاله دمیده و ساغر این ارکستر را همراهی کرد.
هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان ششم تا دهم تیرماه جاری در دو شهر باکو و گنجه برگزار می‌شود. تیرماه سال گذشته شهرهای تهران، اصفهان و اردبیل میزبان هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان و «ابوالفضل قارایف» وزیر فرهنگ و گردشگری این کشور بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار