هر یک کیلو هندوانه ۵۰۰ لیتر و هر کیلو برنج ۲۰۰۰ لیتر آب بری دارد که با صادرات هندوانه در سال گذشته، معادل آب موجود در پشت سد کرج، آب مجازی را با هندوانه صادر کردیم؛ لذا باید در بخش کشاورزی، خانگی و خدمات الگوی مصرف اصلاح شود چراکه در دوره تنش آبی هستیم و اگر کنترل نشود به دوران ورشکستگی آب وارد می‌شویم.
کد خبر: ۶۲۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 24 June 2018

سید محمدرضا موالی‌زاده رئیسشورای فرهنگ عمومی کشور عصر دیروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی که در موزه آذربایجان برگزار شد، با اشاره به آسیب شناسی صورت گرفته در شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: باید فرآیند اقدامات شورای فرهنگ عمومی در مسیر بهره وری و کارآمدی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید یک طراحی جدید برای کارکرد شورای فرهنگ عمومی کشور تعریف شود افزود: هم اکنون ۱۰ هزار نفر اعضای شورای فرهنگ عمومی کشور هستند که باید بهره‌وری و اثربخشی این افراد را در سطح کشور افزایش دهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه ۱۵ سرفصل برای بهبود فرهنگ عمومی کشور برنامه‌ریزی شده است، گفت: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، نخستین سرفصل اقدامات جدید شوراست.

وی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ کار باید در کشور تقویت شود، تصریح کرد: فرهنگ کار جمعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لذا باید فرهنگ کار در جامعه به جایگاه واقعی خود برسد چراکه برای ساختن کشور به فرهنگ کار باید توجه کافی صورت گیرد.

موالی‌زاده سرفصل اقدامات شورا برای برنامه اصلاح الگوی مصرف را مورد اشاره قرار داد و گفت: متاسفانه امروزه دور ریز مواد غذایی ما در سال، به اندازه کل یارانه پرداختی سالانه به مردم کشور است.

وی با بیان اینکه مصرف آب کشور رقم قابل توجهی است خاطر نشان کرد: هر یک کیلو هندوانه ۵۰۰ لیتر و هر کیلو برنج ۲۰۰۰ لیتر آب بری دارد که با صادرات هندوانه در سال گذشته، معادل آب موجود در پشت سد کرج، آب مجازی را با هندوانه صادر کردیم؛ لذا باید در بخش کشاورزی، خانگی و خدمات الگوی مصرف اصلاح شود چراکه در دوره تنش آبی هستیم و اگر کنترل نشود به دوران ورشکستگی آب وارد می‌شویم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور، سرفصل افزایش خرید کالای ایرانی را در کشور یادآور شد و ابراز داشت: در انقلاب ریسندگی هند و یا انقلاب‌های اقتصادی مشابه، تکیه بر تولیدات داخلی بود و ما هم نیازمند توجه ویژه به خرید کالا‌های ایرانی هستیم چراکه این موضوع یک بحث اقتصادی نیست، بلکه هویت ملی و خودباوری و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی دیگر اولویت‌های مورد توجه شورای فرهنگ عمومی را برشمرد و افزود: سرفصل «سرمایه اجتماعی»، «اخلاق عمومی»، «زنان و خانواده»، «بهداشت، سلامت و نشاط اجتماعی»، «خرد ورزی و استدلال گرایی»، «آسیب‌های اجتماعی»، «روح ملی و شخصیت میهنی»، «ایثار و شهادت»، «محیط زیست»، «جوانان»، «معماری و شهرسازی» و «فضای مجازی» از مهمترین مباحث و اولویت‌های شورا در همه شهر‌های کشور است.

مراسمات چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید در طول سال برگزار شود

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز هم با اشاره به اینکه ستاد دهه فجر به ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد تبدیل شده است اظهار داشت: برکات ۴ دهه انقلاب اسلامی و دستاورد‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی را باید در محافل مختلف تبیین کنیم.

وی افزود: باید در طول سال، مراسمات چهلمین سالگرد برگزار شده و ۴ دهه عزت، استقلال و پیشرفت گرامی داشته شود.

روش‌های ما در برخورد با مسائل فرهنگی ناصحیح بوده است

رحیم شهرتی فر، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم در ادامه، با تاکید بر اینکه روش‌های ما در برخورد با مسائل فرهنگی ناصحیح بوده که نتایج آن در جامعه مشهور است، ادامه داد: باید با آسیب شناسی دقیق، به اصلاح روش‌ها و بازنگری در سیاستگذاری‌ها بپردازیم.

وی بهترین راه برای اصلاح روش‌ها را کمک گرفتن از خود مردم دانست و ادامه داد: تشکیل سازمان‌های مردم نهاد و سپردن کار به مردم بسیار مهم است که باید مشوق‌هایی هم برای این سازمان‌ها در نظر گرفته شود تا در ترویج و اشاعه فرهنگ عمومی موفق عمل کنند.

 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار