مدیرکل فرهنگی‌تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:
مدیرکل دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: کودک‌ همسری یک ظلم بوده و از مصادیق بازر ظلم به‌ شمار می‌رود و آن چیزی است که قرآن بارها و بارها آن را نهی کرده است.
کد خبر: ۶۲۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 24 June 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی حسینی‌زهانی در نشست تخصصی «آسیب‌شناسی کودک بیوه‌گی و بررسی وضعیت موجود» که در نگارخانه مؤسسه گلستان علی(ع) در مشهد برگزار شد، عنوان کرد: وجود پدیده کودک‌همسری رو به گسترش است و به یک خطر و نگرانی تبدیل شده‌ است.

وی افزود: طبیعتاً آسیب‌هایی که کودک‌همسری برای جامعه ما دارد نهاد‌ها را ملزم می‌کند که در این زمینه کار کنند. برای پیشگیری از این پدیده دو فرآیند را در اختیار داریم که آمادگی داریم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

حسینی‌زهانی اظهار کرد: فرآیند اول، از آغاز تولد فرزند در مجموعه‌های بهداشتی و مراکز درمانی ما است. زمانی که فرزند به دنیا می‌آید، باید این امکان فراهم شود که مادران در همان مجموعه‎‌ها از طریق سامانه‌های الکترونیک که کارشان اطلاع‌رسانی، پیشگیری و دانش‌افزایی است مطلع شوند، بنابراین اگر بخواهیم درهمین جهت به توافقاتی برسیم و در این مسیر حرکت کنیم بسیار موثر است.
وی با اشاره به این که «قبل از آن فرآیند باید مراکز بهداشت را فعال کنیم»، ادامه داد: مادرانی که برای پایش‌های بارداری‌شان اقدام می‌کنند، باید در همان مراکز توسط مراکز بهداشت توضیحات لازم را دریافت کنند و با گرفتن اطلاعات اولیه این ارتباط برقرار شود و در ارتباط با حقوق کودک به عنوان یک فرایند مستمر ارائه شود.
مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مطرح کرد: تجربه نشان داده زمانی که دانشجو سر کلاس می‌آید و حجم زیادی از اطلاعات را در حوزه اخلاق و اندیشه به خاطر می‎‌سپارد، شاید در مدت بسیار کوتاهی در حافظه داشته باشد و به بهره‌برداری برساند. اگر سامانه‌ای را طراحی کردیم که به صورت پیوسته و مستمر این آموزش‌ها را داشته باشند، موثر خواهند بود. ما در حوزه خودمان سامانه‌ای داریم که می‌توانیم از همین طریق  کمکی داشته باشیم.
حسینی‌ازهانی با بیان این که «ما مخاطبانمان را نمی‌‌شناسیم و باید مراکز بهداشتی و درمانی و مجموعه‌هایی که با مادران ارتباط دارند، مخاطبان را در اختیار ما قرار دهند»، افزود: ما می‌توانیم تولید محتوا را انجام دهیم. تصور ما این است که در یک حرکت فرهنگی، بزرگان، تاثیرگذاران و فعالان فرهنگی را در مناطق، به‌ویژه مناطقی که به صورت قبیله‌ای، طائفه‌ای و ریش‌سفیدی اداره می‌شود به سمت آن‌ها برویم و آن‌ها را قانع کنیم و اغناء فکری انجام دهیم.
وی افزود: این اقدام برای آن است که افراد بپذیرند کودک‌همسری یک ظلم است و از مصادیق بازر ظلم است و آن چیزی است که قرآن بارها و بارها آن را نهی کرده است. اگر بتوانیم به سمت این افراد تأثیرگذار برویم و امیدوار باشیم که در یک برنامه چندساله تأثیر خود را بر روی یک پدیده شایعی گذاشته و موفق عمل کرده‌ باشیم.
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار