رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: با شروع فصل گرما و بازار داغ آبمیوه و بستنی فروشی‌ها نظارت‌های بهداشتی نیز شدت یافته است.
کد خبر: ۶۲۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ 24 June 2018
رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: با شروع فصل گرما و بازار داغ آبمیوه و بستنی فروشی‌ها نظارت‌های بهداشتی نیز شدت یافته است.

به گزارش تسنیم، حسینعلی نوروزی اظهار داشت: آبمیوه فروشی و بستنی فروشی‌ها نیز مانند سایر اغذیه فروشی‌ها به عنوان اماکن حساس تحت نظارت ویژه گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای استان قرار می‌گیرند.

وی با بیان‌اینکه فواصل میان بازرسی‌ها را کاهش دادیم تا تعداد دفعات بیشتری بتوانیم بر سلامت تهیه و توزیع موادغذایی پرمصرف نظارت کنیم، تصریح کرد: تمامی واحد‌های تهیه و توزیع مواد غذایی حداقل ماهی یک مرتبه ببرسی و بازرسی می‌شوند.

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: در بازرسی‌ها از مواد اولیه محصول نمونه‌برداری می‌شود و با توجه به نوع تخلف و نقص بهداشتی که در هر واحد وجود داشته باشد به آن اخطار داده می‌شود.

از شیر و خامه بستنی فروشی نمونه‌برداری می‌شود

نوروزی تصریح کرد: از شیر و خامه مراکز تولید وعرضه بستنی نمونه‌برداری می‌شود و مورد آنالیز کیفی قرار می‌گیرد. در حالتی که نمونه دریافتی با استاندارد‌ها مطابق نباشد، اقدام به معدوم سازی مواد مصرفی آن واحد خواهیم کرد.

وی افزود: در خصوص آبمیوه نیز همین روال طی می‌شود به گونه‌ای که از میوه‌های مورد استفاده و یا آبمیوه آماده شده نمونه‌برداری می‌شود و به آزمایشگاه فرستاد می‌شود.

نواقص بحرانی در اسرع وقت برطرف می‌شود

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: نواقص بهداشتی به دو نوع بحرانی و غیربحرانی طبقه بندی می‌شود، نواقص بحرانی یعنی در همان لحظه سلامت افراد را تهدید می‌کند، اما نواقص بحرانی به مسائلی مانند کاشی کاری‌های نامناسب و فضای ساختمانی آن واحد مربوط می‌شود.

نوروزی ابراز کرد: نواقص بحرانی باید در همان لحظه برطرف شود و در غیر این حالت با پلمب مواجه می‌شوند، اما برای نواقص بهداشتی غیربحرانی با توجه به نوع تخلف ۱۵ تا ۶۰ روز فرصت رفع تخلف داده می‌شود.

وی از عقد قرارداد واحد‌های تولید و توزیع مواد غذایی با شرکت‌های مشاوره بهداشتی خبر داد و گفت: این واحد‌ها می‌توانند با مشاورین بهداشتی در ارتباط باشند و مورد نظارت و مشاوره بهداشتی آن‌ها قرار بگیرند.

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم‌پزشکی افزود: این شرکت‌های مشاوره بهداشتی به عنوان بازوان کمکی ما هستند که به پیشگیری و رفع نواقص بهداشتی صنوف مختلف کمک می‌کنند.

نوروزی گفت: از مردم می‌خواهیم مراکز مشکل دارد و آلوده را به ما اعلام کنند تا نیرو‌های خود را به آن مکان اعزام کنیم و بر روی آن متمرکز شویم. سامانه رایگان ۱۹۰ برای طرح شکایات مردمی به شکل شبانه‌روزی فعال است.

وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی که در وزارت بهداشت انجام گرفته، دانشگاه علوم‌پزشکی همدان از نظر رسیدگی به شکایات مردمی که در سامانه ۱۹۰ ثبت شده است، رتبه نخست را کسب کرده است. در این سامانه به ۹۵ درصد شکایات ثبت شده رسیدگی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار