فرماندار آبادان:
فرماندار آبادان گفت: تمامی اقدامات لازم در زمینه آب رسانی به بخش های مختلف شهر آبادان با شتاب مناسبی درحال پیگیری و انجام است.
کد خبر: ۶۲۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ 24 June 2018

عزیزاله شهبازی ظهر امروز در با حضور در جمع معترضان به شوری آب در سالن فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: از مردم بابت نظارت بر عملکرد نمایندگان و فرماندار قدردانی می کنم، هرچه هست حق مردم است و من از مردم بابت تمامی مسائل عذرخواهی می کنم.

وی اظهار کرد:طی چند سال اخیر هیچ گاه و در هیچ موردی کسی را به خاطر اظهار نظر مورد عتاب قرار نداده ایم مگرآنکه آن نظر اسباب زحمت برای دیگران شود.

فرماندار آبادان با تاکید بر اینکه نظارت بر عملکرد مسئولان حق مسلم مردم است، تصریح کرد: مملکت نیاز به نظم و انضباط دارد و برای تجمعات و راهپیمایی ها نیز قوانینی تعریف شده که باید برابر آن عمل شود.

شهبازی گفت: خوشحالم از اینکه مردم فهیم آبادان عملکرد مسئولان خود را رصد می کنند و امیدوارم نظارت ها بر عملکرد نیروهای دولتی و امنیتی به شیوه های مختلف وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در هر شهرستان مجموعه ای از نیروها اداره امور آن را بر عهده دارند، افزود: در حال حاضر که آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند قرار گرفته اند موضوعاتی همچون اقتصادی و اجتماعی و غیره بر اساس تفویض اختیارات انجام شده بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند است و مسئولیت قوای نظامی و امنیتی بر عهده فرمانداری ها است.

وی اظهار کرد: هر کس که تریبون و یا مسئولیتی بر عهده دارد باید پاسخگوی مردم باشد لذا اگر کار خوب و یا ناموفقی در شهر انجام می شود همه باید پاسخگو باشند؛ اینجا خانه دولت است و مردم حق دارند به اینجا بیایند و مطالبات به حق خود را از مسئولان بخواهند، اکنون همگی به طور کامل مدنی در کنار یکدیگر نشسته ایم و حرف های را بیان می کنیم و انتظار می رود تا همه مردم فهیم و صبور آبادانی این رویه را دنبال کنند و مسائل را از طریق منطقی و به شیوه مطالبه گری درست دنبال و طلب کنند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل دولت برای پیگیری و رفع مسائل مردم است و لذا دولت تشکیلاتی با ۸۰ میلیون نفر جمعیت است، تصریح کرد: تمامی مسائل و مشکلات اشاره شده از سوی شهروندان درباره آلاینده ها، بهداشت، گرد و خاک، آب و امنیت را شنیدیم، مردم اطمینان داشته باشند که ما مراتب را از طریق مسئولان رده های بالا به طور جدی دنبال می کنیم.

فرماندار آبادان گفت: در مورد آب هیچگاه کاری را معطل نگذاشتیم؛ در یکسال گذشته به رغم اینکه کشور در بدترین شرایط اقتصادی قرار داشت اعتباری معادل ۸۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح آبرسانی غدیر اختصاص یافت.

شهبازی با شرح اینکه مسئول تامین آب سازمان آب و برق خوزستان، مسئول توزیع آب در شهر اداره آب و فاضلاب و مسئول توزیع آب در روستاها اداره آب و فاضلاب روستایی است، افزود: در دو جلسه ای که با حضور استاندار خوزستان، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان امر و و قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار طرح در فرمانداری داشتیم ۱۵ تیرماه جاری و در بدترین شرایط پایان تیرماه به عنوان زمان اتمام خط دوم آبرسانی غدیر اعلام شد.

مسئولان مشکل شوری آب آبادان را حل کنند/تانکرهای فعلی برای رفع نیاز مردم به آب مصرفی شیرین کافی نیستند

تعدادی از مردم حاضر در نشست با فرماندار، یکی از نمایندگان مجلس و جمعی از مسئولان شهری به عنوان نمایندگان شهروندان آبادانی مطالبات خود را از آنان مطرح کردند.

این شهروندان با تاکید بر پایبندی خود به نظام و حمایت کامل از مسئولان و مقام معظم رهبری گفتند: حدود ۲۰ سال پیش نیز اتفاقی مشابه رخ داد که سبب بروز حادثه ای ناخوشایند با پیامدهای بسیار بد برای شهروندان از بابت ورود و سوء استفاده برخی فرصت طلبان از اجتماع مردمی برای رسیدگی مسئولان به موضوع آب و رفع شوری آن، شد و اکنون این اتفاق به شکلی دیگر در حال بروز است که باید مسئولان هر چه سریعتر این وضعیت را مدیریت کنند.

آنها افزودند: سال ها است که سختی های فراوانی همچون وجود خرابی های فراوان، گرانی، گرد و خاک و غیره را تحمل کرده ایم اما آب شور را بیش از این نمی توان تحمل کرد؛ اگر مسئولان شهر توان انجام کار و رفع مشکلات را ندارند استعفا دهند، مشکلات امروز حاصل عملکرد نادرست و ضعیف چندین ساله مسئولان در ادوار مختلف است، نمایندگان مجلس که منتخب همین مردمند امروز پاسخگوی مردم نیستند، اگر معتقد به روز رستاخیز هستید باید بدانید که در آن دنیا بایستی پاسخگوی خدا و خلق او باشید.

آنها اظهار کردند: چرا تمام سختی ها و مشقت های روزگار باید بر سر مردم آبادان بیاید؟ بسیاری از شهرهایی که در جنگ نبودند اکنون وضعیت و حال و هوای بهتری از وضعیت امروز آبادان دارند. چرا مردم پایتخت نشین هیچگاه آب شور نمی خورند. مگر ما در زمان جنگ مرزدار مملکت نبودیم پس چرا مسئولان به داد ما نمی رسند؟

آنان تصریح کردند: تانکرهای فعلی برای رفع نیاز مردم به آب مصرفی شیرین کافی نیستند و باید هر چه سریعتر برای رفع این مشکل اقدامات اثربخشی انجام شود. در این اوضاع بد آب شرب مردم قادر نیستند بشکه های آب ۳ هزار تومانی بخرند.

معترضان با انتقاد از عملکرد مسئولان محلی و نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی، تأکسد داشتند: همه مردم آبادان دوستدار ولایت فقیه و مطیع امر ایشان هستند. اما سئوال ایجاست که نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکل این مردم چه اقداماتی انجام داده اند؟ مسئولان برای آنچه زمان اتمام طرح اعلام کرده اند صفحه نمایش قابل رویت برای عموم را به عنوان روز شماری نصب کنند و تا رفع مشکل و اتمام طرح شبکه آبرسانی غدیر به مردم آب معدنی رایگان بدهند تا شاید بخشی از آلام آنها التیام یابد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار