کمربندی طلایی سبلان برای اتصال آب‌ گرم‌های معدنی استان اردبیل به یکدیگر و در راستای رونق صنعت گردشگری استان اردبیل احداث می‌شود.
کد خبر: ۶۲۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶ 22 June 2018

به گزارش تابناک اردبیل، نشست صمیمی استاندار اردبیل با سرمایه‌گذاران گردشگری بخش خصوصی استان اردبیل عصر امروز با حضور معاون امور عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی استان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد.

در این جلسه استاندار اردبیل با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌ها برای رونق گردشگری استان اردبیل اشاره و در ادامه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی موانع و مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران بخش گردشگری استان اردبیل را تشریح کردند.

محور اردبیل – سرچم 4 بانده می‌شود

اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل در این جلسه با اشاره به اینکه گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه استان اردبیل است، اظهار داشت: صنعت گردشگری استان اردبیل نیازمند یک تحول جدی برای رسیدن استان به جایگاه واقعی خود در این حوزه بوده که لازمه رونق صنعت گردشگری، ایجاد زیرساخت‌ها است.

وی گفت: فراهم کردن زیرساخت‌ها وظیفه دولت‌مردان بوده و بعد از این موضوع، باید سرمایه‌گذاران بخش خصوصی وارد عمل شده و در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

استاندار اردبیل افزود: بهره‌مندی از جاده ارتباطی مناسب، فرودگاه و راه‌آهن از جمله معیارهای لازم برای توسعه صنعت گردشگری بوده که در بخش جاده‌های ارتباطی، استان اردبیل 130 کیلومتر بزرگراه دارد که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به 400 کیلومتر افزایش می‌یابد.

بهنام‌جو تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای ایجاد سالانه 30 کیلومتر بزرگراه در دستور کار واقع شده و تلاش داریم که با کسب بودجه مناسب بتوانیم وضعیت راه‌های ارتباطی استان اردبیل را بهبود دهیم که در این راستا نیز خوشبختانه ردیاف اعتباری محور اردبیل – سرچم به تصویب رسیده و در یک پروژه 3 ساله این محور 4 بانده می‌شود.

وی بیان کرد: احداث کمربندی طلایی سبلان به منظور اتصال آب گرم‌های معدنی استان اردبیل به یکدیگر و راستای رونق گردشگری در استان اردبیل عملیاتی می‌شود و در کنار این موضوع نیز بحث بهبود و بازسازی جاده‌های مناطق گردشگری استان اردبیل در دستور کار است.

استاندار اردبیل گفت: خوشبختانه برای تسریع در اجرای پروژه راه آهن اردبیل – میانه ، استفاده از فاینانس داخلی قطعی شده و این پروژه در دهه فجر سال 99 به بهره‌برداری می‌رسد و از هفته آینده نیز تابلو روز شمار تکمیل پروژه راه آهن اردبیل در سطح شهر نصب خواهد شد.

بهنام‌جو افزود: یکی دیگر از برنامه‌هایی که برای رونق صنعت گردشگری استان اردبیل پیش‌بینی شده، اجرای طرح زمستان بیدار در استان اردبیل بوده تا بتوانیم از ظرفیت‌های زمستانی استان نیز بهره‌مند شویم.

حذف بروکراسی اداری در روند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل حمایت همه جانبه‌ای از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بخش گردشگری دارد و قطعا جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل ظرفیت‌های مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران دارند.

نادر فلاحی گفت: سعی می‌کنیم که اختیارات لازم در رابطه با صدور مجوز به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری را از سازمان میراث فرهنگی کشور برای اداره کل استان اخذ کنیم تا با حذف بروکراسی‌های ادارای گامی ارزشمند در راستای تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل تلاش برای صدور موافقت اصولی سرمایه‌گذاری ظرف مدت یک هفته را در دستور کار خود قرار دارد و سعی می‌کنیم این موضوع برای تسهیل در روند سرمایه‌گذاری هرچه سریعتر عملیاتی شود.

تشکیل انجمن سرمایه‌گذاران بخش گردشگری استان

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: برگزاری این جلسه به منظور ارائه مشکلات سرمایه‌گذاری بخش گردشگری استان توسط خود سرمایه‌گذاران به انجام رسیده و امیدواریم با نگاه مثبت استاندار اردبیل،‌ حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاران انجام شود.

محمودی بیان کرد: سیاست کلی اداره کل میارث فرهنگی استان تشکیل انجمن و تشکل سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است تا مشکلات فعالان این حوزه به صورت صنفی مورد بررسی واقع شود.

وی افزود: اجرای طرح تکاپو با همکاری اداره کل تعاون استان اردبیل در راستای آموزش و نهادینه‌سازی و کسب تجارب کشورهای موفق و هدف در حوزه گردشگری نیز در استان اردبیل اجرا می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
بازم وعده های سرخرمن
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
بهترین مسیربرای چهاربانده کردن ونزدیک شدن به مرکزکشورمسیراردبیل فیروزابادخلخال منجیل هست چون گرمسیری وکوتاهترهست.برعکس مسیرفیروزسرچم کوهستانی شیبداروتونلدارهست که کل مسیرنمیتواندبزرگراه شود.
ایوب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
متاسفانه دیر از خواب بیدار شدند چون عمری برای دولتشون باقی نمونده
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
اگر منظوراقای بهنامجوی عزیز راه سرعین به قطور سویست اقای مهندس این خیانت است نه خدمت زیرا در مسیر فعلی میدانید چقدر گردشگران ازباغات مشگین شهر خریداری میکنند چقدر مردم منطقه فروش میکنند درمسیری که فعلا مطر ح هست الابرف بوران چیزی نیست ودر زمستان جاده همیشه بسته است بس باید مسیر فعلی را ترم وچهار باند کنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار