امام‌جمعه اردبیل:
امام جمعه اردبیل با انتقاد از برخی انتخاب و انتصاب مدیران با نگاه سیاسی و جناحی بیان کرد: فرصت حضور تندروها را در استان نمی‌دهیم.
کد خبر: ۶۲۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 21 June 2018

به گزارش تابناک اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: صنعت در روزگار ما که سرعت تحولات همه را غافلگیر کرده یک اصل مهم در مسیر پیشرفت حقیقی است که بیش از سایر حوزه‌ها می‌تواند بسترساز اشتغال و حل معضلات و مشکلات کشور از باب کارآفرینی و اشتغال باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز تاوان ۵۰۰ سال عقب‌ افتادگی خود را در چینش ملت‌ها پرداخت می‌کنیم و تنها کشوری هستیم که با استقلال کامل برای خودمان تصمیم‌گیری می‌کنیم.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه این آخرین فرصت است تا کشور ما در چینش ملت‌ها جایگاه واقعی خود را پیدا کند، گفت: غربی‌ها معتقدند به دلیل آنکه ایران به نظم نوین جهانی هجوم برده است باید مورد تهدید و تحریم قرار گیرد در حالی که ما براساس باورها و اعتقادات خودمان مسیر پیشرفت و رشد و تعالی را تعریف و تعیین کردیم.

عاملی با اشاره به اینکه صنعت ما پا به پای جهش نخبگان حرکتی نداشته است، تصریح کرد: صنعت ما باید متحول شود چرا که دیگر نمی‌توانیم به ثروت چاه‌های نفتی خود افتخار کنیم بلکه بهتر است با تبدیل ایده‌های نوین علم به ثروت به رشد و جهش اقتصادی کشورمان کمک کنیم.

وی یکی از مشکلات اساسی کشورمان را بحث مدیریت اعلام کرد و گفت: در حالی که کشورهای در حال توسعه برنامه بلندمدت و میان مدتی را تعریف کرده‌اند تا با استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان در ۲۰ و ۳۰ سال آینده بتوانند به نقطه پیشرفت تکنولوژی و صنعت دست یابند، افزود: امروز رئیس جمهور آمریکا وجهه این کشور را می‌خواهد با قدرت و توان اقتصادی احیا کند چرا که می‌داند امروز بسیاری از کشورها با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به رسالت سنگین مجلس در ارتقای توان مدیریتی در کشور و رسیدن به نقطه آرمانی در این حوزه اشاره و اظهار کرد: ما نباید همه چیز را به پای تحریم بنویسیم بلکه باید توان مدیریتی خود را در حل مشکلات افزایش دهیم و در کنار آن دولت و مجلس با طراحی نظام صیانتی سعی کنند تا جلوی اختلاس‌ها و خیانت‌های مالی را گرفته و به افزایش وثوق مردم کمک کنند.

عاملی بحث قضازدایی را موضوعی مهم اعلام و تصریح کرد: چرا باید در این کشور ۲ هزار عنوان مجرمانه وجود داشته باشد و یا سالانه ۱۴ میلیون پرونده به دستگاه قضایی وارد شود در حالی که با اصلاح قوانین در مجلس باید بهداشت قضایی را تامین کرد.

وی ادامه داد: ما به جای فروش خام نفت باید صنعت پتروشیمی خود را متحول کنیم تا با تامین مواد اولیه صنایع پلاستیک زمینه صادرات و مقابله با تحریم‌های شدید آمریکا را با چنین برنامه‌هایی بگیریم.

امام جمعه اردبیل با انتقاد از برخی انتخاب و انتصاب مدیران با نگاه سیاسی و جناحی بیان کرد: نباید حرف وزیر سابق صنعت را به غربت انداخت که اعلام کرد ما امروز در این کشور به مدیران وارداتی نیاز داریم چرا که اگر همین رویه در انتخاب مدیران ملاک قرار گیرد باید منتظر چنین روزی باشیم.

عاملی پیشرفت کشورهای همسایه ایران را نظیر ترکیه سرسام‌آور و قابل تامل توصیف کرد و گفت: البته نقش فرهنگ را نباید در توسعه صنعت، تجارت و اقتصاد نادیده گرفت چرا که هر کشوری پیشرفت خود را مدیون مدنیت فاخر خود است.

به گزارش ایسنا وی پرداخت مشوق‌های صادراتی و فعالان حوزه صنعت را ضروری خواند و اظهار کرد: ما امروز در جذب سرمایه‌گذاران رسالت سنگینی داریم به طوری که به زودی بزرگترین مجموعه موج آبی در سرعین با حضور سرمایه‌گذاری که با چنگ و دندان او را حفظ کردیم کلنگ‌زنی خواهد شد.

امام جمعه اردبیل پرهیز از نظام بروکراسی و توجه به احساس جمعی به عنوان اصول تربیتی در جامعه را در جامعه یادآور شد و افزود: همچنان معتقدیم اگر در مسیر پیشرفت و تحول اقتصادی و صنعتی به فرهنگ و مدنیت خود تکیه نکنیم قطعا لنگ خواهیم زد.

عاملی به اهمیت توازن منطقه‌ای و اصلاح فرآیند توزیع ملی ارزش افزوده در کنار پیگیری‌ها برای پرداخت حق و حقوق مالیاتی و بیمه‌ای به استان‌های کمتر توسعه یافته اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل به دور از اختلاف فضایی خوب و یک دست در بخش‌های مختلف فراهم شده و قطعا ما به این استان اجازه حضور افراد فرصت طلب را نخواهیم داد و سعی‌مان بر این خواهد بود تا در سایه یک نظام دموکراسی عادلانه نخبگان و شایستگان بیش از گذشته مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار