کد خبر: ۶۲۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ 19 June 2018

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله حاج سید حاتمی فرزند حاج سید جواد از علمای ربانی و سادات جلیل‌القدر دارالارشاد اردبیل، در سال 1343 هجری قمری(1303 شمسی) در اردبیل متولد شد.

وی علاوه بر تحصیل در مدارس دولتی مقدمات و بخشی از علوم حوزوی را از اساتید وقت حوزه‌ی علمیه اردبیل همچون شیخ محسن نجفی، آخوند ملا بشیر مدرس، حاج شیخ عبدالغفور عاملی، شیخ غلامحسین غروی قدسی، حاج میرزا ابراهیم کلانتر و دیگر اساتید فرا گرفت.

آیت‌الله سید حاتمی در سال 1327 شمسی به حوزه‌ی علمیه قم مهاجرت کرد و به تکمیل تحصیلات سطوح عالیه از محضر اساتید بزرگ آن حوزه‌ همچون: حضرات آیات مجاهدی تبریزی، سلطانی طباطبائی، سید رضا صدر، حاج شیخ مرتضی حائری و علامه طباطبائی پرداخت.

وی در دروس خارج فقه و اصول حضرات آیات عظام حاج آقا حسین بروجردی، آقا سید محمد حجت، شیخ محمدعلی اراکی و امام خمینی(ره)  مفتخر, و به مقامات عالیه علمی نائل آمد.

وی بعداز جانبازی توسط ساواک در قیام سال 1342 به زادگاه خود اردبیل بازگشت و به تدریس سطح عالی علوم حوزوی در حوزه علمیه، تفسیر قرآن کریم، سخنرانی و ارشاد و دیگر فعالیت‌های مذهبی همت گمارد.

همراهی با نهضت عظیم انقلاب اسلامی در قبل و حضور فعال در انقلاب و بعد از پیروزی به همراه امام جمعه فقید اردبیل مرحوم آیت‌الله مروج و اهداء فرزند شهید خود در جریان هشت سال دفاع مقدس، سرپرستی حوزه علمیه اردبیل و احداث مساجد و مرکز خدمات درمانی و حضور در مجلس خبرگان رهبری از اهم فعالیت‌های اجتماعی این بزرگوار محسوب می‌شود  و در حال حاضر یکی از ارکان معنوی منطقه به شمار می‌آید.

این شخصیت معنوی و برجسته هم‌اکنون در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل بستری است و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل آیت‌الله سیدحسن عاملی با وی دیدار کرده و جویای احوال  وی شد.

عکس از محمدعلی آیشم

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار