به گزارش تسنیم، پیمان قربانی در بیست و هشتمین همایش پولی و بانکی افزود: تورم اردیبهشت 9.1 درصد و تورم نقطه به نقطه نیز به 9.7 درصد رسید و در همین مدت تورم تولید کننده به 11.9 درصد افزایش یافت که ناشی از تحولات ارزی بود. وی افزود: در دو ماه نخست امسال، 24 هزار و 200 معامله مسکن به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 11 درصد رشد داشته و حاکی از بازگشت رونق به این بازار است.

قربانی با اشاره به آمار منتشره درباره رشد اقتصادی نیز گفت: بر اساس آمار رشد اقتصادی در سال گذشته 3.7 درصد بوده است. معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه در سال 96 تمام گروه‌های اقتصادی مثل نفت، صنایع، معادن و خدمات رشد مثبت داشته است، خاطر نشان کرد: فصول سوم و چهارم بخش نفت رشد کاهشی داشته است. همچنین در حوزه صنعت در سال گذشته 5.3 و در فصل چهارم سال، 5.4 درصد رشد داشته‌ایم.

به گفته قربانی، شاخص کل کارگاه های صنعت پارسال 5.5 درصد و در سه ماهه چهارم نیز 5.7 درصد بوده است که افزایش یافته است. قربانی با اشاره به رشد مثبت 1.4 درصدی در حوزه ماشین آلات، گفت: در بخش سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه ساختمان نیز با رشد 8 درصدی در فصل چهارم مواجه بودیم که این حرکت خوبی در این حوزه است.

وی با تاکید بر اینکه این آمار نشان از بهبود معاملات دارد، ادامه داد: در سال گذشته 614 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که 61.7 درصد در حوزه سرمایه در گردش بوده که نسبت به 64.4 درصد در گذشته، با کاهش مواجه بوده ایم.