با ندای «اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکبْرِیاءِ وَ الْعَظِمَة»:
نماز عید فطر امسال با شکوه‌تر از سال‌های گذشته و با حضور اقشار مختلف مردم در شهیدگاه اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 15 June 2018

به گزارش تابناک اردبیل، رمضان ماه میهمانی خدا و ماه توبه و استغفار مومنین در حالی در اردبیل به پایان رسید که مردم روزه‌دار اردبیل با حضور پرشکوه خود در نماز عید فطر شکرانه این ماه پربرکت را شایسته‌تر از سال‌های گذشته به جای آوردند.

رمضان جایگاه ویژه‌ای در میان مردم مومن اردبیل دارد، مردم استان در شب‌های این ماه با حضور پرشکوه در مساجد و حسینه‌ها راز و نیاز و طلب استغفار از معبود می‌کنند و این خصلتی جدا ناشدنی در میان مردم استان به ویژه مردم شهر اردبیل است.

حال و هوای امروز نماز عید فطر هوای دلتنگی برای این ماه بود و چهره‌ها امروز در خطبه‌های عید فطر و قامت‌های ایستاده در نماز نمایانگر این دلتنگی و حسرتی بود که تنها با طعم شیرین آغاز رمضان سال آینده از چهره‌ها زدوده خواهد شد.

امام جمعه اردبیل در خطبه‌های پیش از نماز عید فطر در مصلای اردبیل، اظهار کرد: عبودیت و بندگی و التزام عملی به تقوا از جمله ویژگی‌هایی است که مومنان در این ماه به درجاتی از آن دست پیدا می‌کنند و این در صورتی امکان‌پذیر است که ذهن و چشم و زبان روزه‌دار نیز با او همراه بوده باشد.

آیت‌الله سید حسن عاملی تصریح کرد: توجه رضایت خداوند و خدمت به خلق  در این ماه از جمله مواردی است که مسلمانان آن را باید سرلوحه کارهای خود قرار می‌دادند.

وی افزود: اکنون شاهد هجمه‌های گسترده‌ای از جانب دشمنان اسلام و کشور بر پایه‌های اعتقادی مردم به ویژه جوانان هستیم و مقابله با این مساله تنها با عمل به آموزه‌های دینی امکان‌پذیر خواهد بود.

نماز عید فطر امسال با شکوه‌تر از سال‌های گذشته و با حضور اقشار مختلف مردم در پیاده‌راه شهیدگاه اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار