همزمان با ماه مبارک رمضان انجام شد؛
این روزها و با تقارن ماه مبارک رمضان به همت خیرین و در قالب طرح احسانات گرمای تنور نانوایی‌ها به سفره خالی فقرا برکتی روزافزون داده است.
کد خبر: ۶۱۷۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 11 June 2018

به گزارش تابناک اردبیل، در روزهایی که همه به اشکال مختلف سعی می‌کنند دستگیری‌های مهربانانه از همدیگر و برپایی سفره‌های احسان و نیکی را به رسم نیت پاک خود انجام دهند موسسه سیدالشهدای اردبیل در یک حرکت مناسب و خوی با پخت نان اقدام به توزیع رایگان آن در بین خانواده‌های نیازمند کرده تا سفره آنها را با برکت الهی رونق دهند.

در این حرکت ارزشمند که موسسه سیدالشهدا برای سومین سال متوالی موفق به اجرای آن شده علاوه بر ماه رمضان در سایر ایام نیز در طول هفته یکی دوبار با تهیه و تدارک نان گرم به سراغ فقرا رفته تا نیاز اولیه آنها را به رایگان تامین کند.
 
به گفته مدیر موسسه سیدالشهدا این کار به نیت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در شهر مهربانی‌ها اردبیل چند سالی است که اجرا می‌شود با استقبال خیرین این طرح توسعه یافته و علاوه بر اجرای روزانه این طرح در ماه رمضان اجرای آن در سایر ماه‌ها و ایام سال نیز ادامه پیدا می‌کند.
 
حسن‌زاده خاطرنشان کرد: ما با این طرح که در حقیقت نوعی برپایی سفره ساده است به سراغ محلات فقیرنشین اردبیل رفتیم تا حداقل نیاز روزانه این خانواده‌ها را با کمک خیرین تامین کرده و امسال سعی خواهیم کرد هفته‌ای سه بار این طرح را در این مناطق اجرایی و عملیاتی کنیم.
 
 
نیازمندان؛ چشم‌انتظار سخاوت نیک‌اندیشان

اما حال و هوای این روزهای اردبیل در تقارن با لیالی قدر قصه هم غصه شدن نیک‌اندیشانی است که سعی می‌کنند با سخاوت خود روح لطیف یتیمی را مهربانانه نوازش کرده و دست محبت بر سر آنها بکشند.
 
در میادین، جلوی مصلاها، مساجد، حسینیه‌ها و تکیه‌ها ایستگاه‌هایی به رسم مهربانی مردم اردبیل در کمک به فقرا و نیازمندان برپا شده که روزه‌داران ماه پرفضیلت رمضان سعی می‌کنند با سر زدن به این ایستگاه‌ها از بین ایتام، دانش‌آموزان نیازمند و فقرای بی‌سرپناه نام‌هایی را برگزینند تا با تاسی به مولای خود علی(ع) کمک‌کار آنها بوده و در بهشت برای خود ماوی و مسکنی از این امر خیر و کمک نیکوکارانه فراهم کنند.
 
در این روزها و شب‌های بارانی معنوی اردبیل که به یمن ماه پرخیر و برکت رمضان رحمت الهی در حال بارش است نیک‌اندیشانی را سراغ داریم که تنها با هدف خیرخواهانه به کمک و همراهی نیازمندان واقعی آمدند تا با پول و سرمایه خود سرپناه حمایت برای آنهایی باشند که در این آسمان و زمین پهناور تنها چشم امیدشان به رحمت الهی و بخشش انسان‌های نیکوسیرتی است که سعی می‌کنند داشته‌های خود را با دیگران تقسیم کنند.
 
در این لیالی پرفضیلت و روزهای گرانسنگ سراغ ایستگاه‌هایی می‌رویم که در قالب طرح حمایت از ایتام، محسنین، مفتاح‌الجنه و برپایی سفره‌های احسان سعی می‌کنند با استفاده از مکنت و مال خود کمک‌کار چشم‌های منتظری باشند که بوی سخاوت و مهربانی آنها را التیام بخشیده و دردی از دردهای آنها را مداوا می‌کند.

یکی از خیرین خوشنام اردبیلی در مورد فررصت به دست آمده در دستگیری از نیازمندان اظهار کرد: در حالی که هزاران هزار انسان رخت سفر بربسته از این دنیا در عالم برزخ منتظر یک کار خیر و احسان هستند ما امروز این فرصت را داریم تا در حیات خود با معنویت به دور از هرگونه تظاهر به کمک نیازمندانی بشتابیم که همواره دستگیری از آنها می‌تواند اسباب رحمت، برکت و مغفرت الهی را فراهم آورد.
 
وی که نخواست نامش فاش شود، خاطرنشان کرد: در ماه غفران الهی فرصت یافتیم تا در مجالست با فقرا و نیازمندان بخشی از آلام آنها را تسکین دهیم که به نظر می‌رسد با دست زدن به چنین اقداماتی می‌توان هم رضایت خالق و هم رضایت مخلوق را به دست آورد.
 
یکی دیگر از خیرین که سرپرستی 70 نفر از کودکان یتیم را برعهده دارد، گفت: بیش از هر زمان دیگر همنشینی با این ایتام برای ما اسباب شادی است چرا که خشنود کردن دل این کودکان بی‌سرپرست به کار و فعالیت ما برکت می‌دهد.
 
این فرد خیر بیان کرد: بر این باووریم که خداوند متعال هم در این دنیا و هم آخرت برکت و رحمت خود را به خاطر این کودکان معصوم به ما ارزانی می‌کند که شایسته است اغنیاء در ورود به چنین کارهایی پیشقدم شوند.
 
مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل نیز با بیان اینکه در این شب‌های غوغای مهربانی‌ها و بذل و بخشش اهالی استن اردبیل در اجرای طرح‌های مختلف کمیته امداد سنگ تمام گذاشته‌اند، اظهار کرد: امیدواریم به برکت این ای بیش از هر زمان دیگر همنشینی با این ایتام برای ما اسباب شادی است چرا که خشنود کردن دل این کودکان بی‌سرپرست به کار و فعالیت ما برکت می‌دهد.

این فرد خیر بیان کرد: بر این باووریم که خداوند متعال هم در این دنیا و هم آخرت برکت و رحمت خود را به خاطر این کودکان معصوم به ما ارزانی می‌کند که شایسته است اغنیاء در ورود به چنین کارهایی پیشقدم شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل نیز با بیان اینکه در این شب‌های غوغای مهربانی‌ها و بذل و بخشش اهالی استن اردبیل در اجرای طرح‌های مختلف کمیته امداد سنگ تمام گذاشته‌اند، اظهار کرد: امیدواریم به برکت این ایام پرفضیلت در کنار همه کودکان بی‌سرپرست و یتیم تمامی دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد از حامیان متعددی بهره‌مند شده تا کمک آنها زمینه تحصیل شایسته دانش‌آموزان را فراهم آورد.

حسین دشتی با بیان اینکه تمام مددجویان از سفره‌های افطاری و سبد کالا و همچنین غذای گرم در ایام بهره‌مند خواهند ضد، خاطرنشان کرد: خیرین می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه 3000333345 نسبت به برنامه‌ریزی برای کمک‌های خود به اشکال مختلف اقدام کنند.
 

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل به مشارکت 14 هزار حامی در کنار کمیته امداد در مددرسانی به مددجویان اشاره کرد و گفت: در کنار پرداختی حامیان به صورت نقدی و از طریق این سامانه پیامک ما در اجرای طرح همیان مولا 8 هزار بسته غذایی را به ارزش 266 میلیون تومان در سال گذشته بین نیازمندان توزیع کردیم که امسال این بسته‌ها به ارزش 2 میلیارد و 700 میلیون تومان بین خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار