شهردار اردبیل گفت: با هدف ارتقای سطح مهارت‌آموزی کودکان و مادران در سطح اردبیل خانه مادر و کودک در مجموعه فرهنگسرای بانوان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۱۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 11 June 2018
 
خانه مادر و کودک در فرهنگسرای بانوان اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در تشریح برنامه‌های در نظر گرفته شده در فرهنگسرای بانوان شهرداری اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای آموزش مهارت‌های زندگی ویژه کودکان و همچنین مادران در سطح شهر، شهرداری اردبیل اقدام به راه اندازی خانه مادر و کودک در فرهنگسرای بانوان کرده و این خانه آماده پذیریش و ثبت نام مادران و کودکان بوده که این خانه در حال‌حاضر آغاز به فعالیت کرده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به سلامت کودکان و مهارت‌آموزی به آنان افزود: آشنایی مادران با مباحث روانشناسی، آموزش مهارت‌های رفتاری به طور مستقیم و غیر مستقیم به کودکان،  یادگیری سریع‌تر، تحریک و تقویت حواس‌های پنجگانه و آموزش مقدماتی سواد از جمله اهداف اصلی تاسیس این مرکز در فرهنگسرای بانوان است که امید می‌رود تااستقبال از سوی مادران و کودکان سطح شهر از این خانه به حدی باشد که بتوان در آینده در این مجموعه دست به اقدامات فرهنگی زد.

شهردار اردبیل با اشاره به امکانات و تجهیزات خانه کودک و مادر در فرهنگسرای بانوان تصریح کرد: فضای اختصاص یافته به این مرکز، متناسب با علاقه‌مندی و نیازمندی‌های بین مادران و کودکان است و به همت شهرداری تجهیزات و زیرساخت های خوبی در این خانه راه‌اندازی شده است که چیدمان و تجهیزات استفاده شده در این مرکز نیز که یک اتاق دایمی است از ابزارهای چوبی خواهد بود تا جذابیت و کشش لازم را برای حضور کودکان و مادران در کنار در این فضا داشته باشد.

لطف‌اللهیان ضمن تاکید بر استقبال مناسب بانوان از کارگاه‌ها و برنامه‌های متنوع در نظر گرفته شده در فرهنگسراهای سطح شهر اردبیل ادامه داد: آموزش حقوق و قوانین شهروندی از دیگر اهداف این مرکز بوده و این دوره‌های آموزشی در آینده نزدیک برای کودکان 3 تا 6 سال نیز برگزار خواهد شد.

وی ارتقای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و رفع آسیب‌های اجتماعی را از دغدغه‌های مهم شهرداری اردبیل دانست و گفت:برنامه‌ها و طرح‌های متنوع دیگری نیز در این راستا برنامه‌ریزی شده که  به ترتیب اولویت در فراخور زمانی مدنظر اجرایی خواهند شد.

شهردار اردبیل ضرورت تامین برخی زیرساختهای لازم فرهنگی و هنری در این خانه به منظور استفاده بهتر مادران و کودکان از امکانات آن در راستای اقدامات فرهنگی و هنری را یادآور شد و افزود: خانه مادر و کودک با هدف ارتقای سطح مهارت‌آموزی در بین مادران و کودکان در فرهنگسرای بانوان اردبیل راه‌اندازی شده است که نیاز است تا به منظور دستیابی به چشم‌انداز مدنظر برخی تجهیزات و امکانات فرهنگی در این خانه تامین شود که شهردار اردبیل در این زمینه به جد پیگیر و پای کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار