کد خبر: ۶۱۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 10 June 2018

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس جزئیات آمار و عملکرد صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۶ وضعیت استان‌ها برای استفاده از این منابع مشخص شد.

استفاده از منابع ارزی صندوق توسعه ملی در ۴ بخش مربوط به فرایند طرح‌ها براساس وضعیت اعلام وصول شده، مسدود شده، گشایش اعتبار شده و پرداخت شده تعیین شده است.

طبق اطلاعات، ۴۷ طرح با رقمی بالغ بر ۲ میلیارد و ۹۴۱ میلیون دلار در مرحله اعلام وصول، ۲۴ طرح به ارزش یک میلیارد و ۷۵۹ میلیون دلار در مرحله مسدودی، ۸۱ طرح در به ارزش ۶ میلیارد و ۹۴۵ میلیون دلار در مرحله گشایش اعتبار و در نهایت ۱۵۸ طرح توانستند ۵ میلیارد دلار ارز دریافت کنند.

به گزارش فارس، دو استان بوشهر و خوزستان به دلیل ماهیت و کارکرد منطقه از حیث منابع نفت و گاز به ترتیب ۱۷۲۰ میلیون دلار با ۹ طرح و ۱۴۲۹ میلیون دلار با ۱۵ طرح، تسهیلات ارزی دریافت کرده‌اند.

اگر این دو استان را فاکتور بگیریم تاکنون دو استان هرمزگان و ایلام بیشترین میزان تسهیلات ارزی را دریافت کردند.

جالب است بدانید در سال ۹۶ هیچ طرحی از دو استان آذربایجان غربی و گلستان به مرحله پرداختی نرسیده است. از استان همدان نیز ۲ طرح به مرحله پرداخت رسیده اما اعتباری پرداخت نشده است.


عملکرد تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی به تفکیک استان‌ها- ۱۳۹۶

ارقام مبالغ جدول فوق بر اساس میلیون دلار است.

طبق این داده‌ها، استان‌های اردبیل، ایلام، خراسان جنوبی،‌ خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان طرح اعلام وصول شده نداشته‌اند. البته این به معنای عدم پرداخت اعتبار ارزی به طرح‌های از قبل تعیین تکلیف شده نیست.

کمترین میزان پرداختی نیز مربوط به استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، سمنان و قم است.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار