احیای دریاچه نئور امیدبخش است
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از ارائه پیشنهادی برای رهاسازی قزل‌آلا در دریاچه نئور به شکل آزمایشی خبر داد.
کد خبر: ۶۱۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ 09 June 2018
به گزارش تابناک اردبیل، محمد خداپرست در گرامیداشت هفته محیط زیست در جمع خبرنگاران  اردبیل اظهار کرد: ما امسال 15 هزار قطعه اردک ماهی در دریاچه نئور رهاسازی کردیم که با توجه به ارزیابی‌های انجام شده جمعیت گونه مهاجم کراس در این دریاچه به کمتر از سال‌های گذشته رسیده است.

وی به ماندگاری اردک ماهی‌ها در این دریاچه و ضرورت پرورش و صید آنها اشاره و خاطرنشان کرد: ما قرار است امسال پروانه صید ماهی با قلاب را در این دریاچه به صدور مجوز به شکل رسمی رایج کنیم که قطعا در جذب گردشگران بسیار مناسب خواهد بود.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: براساس پیشنهادات مشاور که این دریاچه را به صورت کامل و جامع مورد بررسی و تحقیق قرار داده است سال‌های طولانی باید بگذرد تا نسل گونه مهاجم کراس منقرض شده و زمینه رهاسازی ماهی قزل‌آلا و گونه‌های ارزشمند در این دریاچه فراهم آید.

خداپرست از ارائه پیشنهادی به سازمان برای رهاسازی قزل‌آلا با سایز بزرگ در این دریاچه به شکل آزمایشی خبر داد و افزود: در مجموع احیای دریاچه نئور امیدبخش است و امیدواریم به اهداف موردنظر خود که کاهش جمعیت مهاجم کراس و افزایش توان پرورش ماهیان قزل‌آلا در این دریاچه است دست پیدا کنیم.
 
وی چهار اولویت سازمان محیط زیست را در دولت تدبیر و امید با تاکید رئیس این سازمان یادآور شد و گفت: مدیریت پسماند یکی از اصلی‌ترین اولویت‌هاست که در این بین ما تلاش می‌کنیم تا پسماند تولید شده در روستاها را نیز به شکل مناسب دفن کنیم تا آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود.
 
‌ مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: در این روستاها با همکاری دهیاری‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی سعی داریم تا در یک برنامه کامل نظارتی به سمتی حرکت کنیم تا وضعیت دفن و امحای پسماندهای روستایی به شکل اصولی و درست انجام شود.

خداپرست وضعیت استان اردبیل را در امحای پسماندهای بیمارستانی و عفونی در سطح ملی مطلوب خواند و اضافه کرد: ما در زمینه پسماندهای کشاورزی و ضایعات این بخش باید به شکل منطقی عمل کنیم که ضرورت دارد در ایام برداشت محصول کشاورزان از سوزاندن ضایعات کشاورزی به ویژه کاه و کلش پرهیز کرده و بیشتر از این به محیط زیست صدمه وارد نکنند.
 
وی اولویت دیگر سازمان را مقابله با آلودگی هوا و همچنین مقابله با ریزگردها به عنوان عامل بیماری‌های متعدد تنفسی اعلام و بیان کرد: چهارمین اولویت این سازمان تخصیص حقابه زیست محیطی از رودخانه‌ها و دریاچه‌هاست که امیدواریم در استان اردبیل نیز این حقابه مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار