خطیب جمعه اردبیل:
امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به حماسه‌سازی ملت ایران در روز قدس گفت: مسئله قدس تنها مسئله عالم اسلام نبوده و در حال تبدیل شدن به مسئله بشریت و تمام انسان‌های آزاده است.
کد خبر: ۶۱۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 08 June 2018

به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله علی فروغی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل اضافه کرد: با تدابیر و اندیشه های امام راحل (ره)، روز قدس به روز جهان اسلام بدل شده و محدود به نوار غزه و کرانه باختری نگردید.

وی با بیان اینکه گذشت زمان این تدبیر ماندگار به یکی از مباحث مهم بشریت تبدیل شده است، با تقدیر از حضور عظیم مردم در راهپیمایی روز قدس بیان داشت: این حضور نشانگر هوشیاری و بصیرت ملت ایران است.

بدون شک مقاومت پیروز است

خطیب جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه اگر ملتی بصیر باشد، شکست نخواهد خورد و در برابر شبهات گمراه نخواهد شد،  افزود: بی شک مقاومت پیروز است و اگر مذاکراتی هم صورت می گیرد باید در سایه مقاومت باشد، چراکه با میز مذاکره نمی شود به پیروزی رسید.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی با به راه انداختن جنگ داخلی میان مسلمان ها می خواست حاشیه امنی برای اسرائیل درست کرده و ذهن آنها را از مبارزه با رژیم صهیونیستی منحرف سازد ولی جوانان مقاومت و مدافعان حرم این نقشه ها را نقش بر آب کردند.

فروغی با اشاره به توطئه آمریکا در موضوع برجام یادآور شد: این کشور استکباری از اول قصد داشت آنچه را که نمی تواند در میدان مبارزه از ایران بگیرد، در پای میز مذاکره به دست آورد.

ملت ایران زیر بار ذلت خلع سلاح موشکی نخواهد رفت

وی با بیان اینکه آمریکا با تحمیل فشار بر مردم می خواهد تا آنها کوتاه بیایند، ادامه داد: فشارهای اقتصادی و روانی از جمله مواردی است که دشمن درصدد است تا مردم را به واسطه آن از اهداف مقدس خود منصرف سازد.

امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به فرمایشان مقام معظم رهبری در خصوص برجام طی هفته اخیر تاکید کرد که دستور مقام معظم رهبری مبنی بر باز تولید سانتریفیوژها، بهترین اقدام برای خنثی سازی اقدامات روانی دشمن بود.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا استقلالی از خود ندارد و با برنامه ریزی نتانیاهو و منافقین تصمیم می گیرد، عنوان کرد: خلع سلاح موشکی ایران نقشه شوم کشورهای غربی است و آنها با طرح این مسئله می خواهند به بحث امنیت ایران خدشه وارد کنند.

مجلس برای مدیریت تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی طرح ارائه دهد

فروغی خلع سلاح موشکی ایران را مساوی با سلب قطعی امنیت ایران برشمرد و متذکر شد: هیچ ضربه ای به ایران بالاتر از از دست دادن زیرساخت های امنیتی نیست و ملت بصیر ما هیچ وقت زیر بار این ذلت نخواهند رفت.

وی همچنین با تجلیل از مقام شامخ شهدای اخیر مرزبانی استان در سردشت بیان داشت: مرزبانی در روایات و تعالیم دینی امری مقدس است و این شهدا در راه دفاع از مرزهای اسلام و مقدسات جان خود را از دست دادند.

خطیب جمعه اردبیل و استاد حوزه و دانشگاه در عین حال از اینکه مجلس شورای اسلامی نقش حیاتی در مدیریت تحریم ها نداشته و طرح های حیاتی برای حل معضلات اقتصادی ارائه نکرده به شدت انتقاد کرد و نمایندگان را به تحرک بیشتر فراخواند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار