صهیونیست‌ها از زمان اشغال فلسطین قصد دارند مردم روستای «العراقیب» در منطقه بیابانی نِقِب را از آن اخراج کنند.
کد خبر: ۶۱۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۰ 09 June 2018

تابناک اردبیل: صهیونیست‌ها از زمان اشغال فلسطین قصد دارند مردم روستای «العراقیب» در منطقه بیابانی نِقِب را از آن اخراج کنند.

ساعت ۷ صبح پنج‌شنبه بولدوزر‌ها و جرثقیل‌های تخریب کننده رژیم صهیونیستی به روستای «العراقیب» در منطقه بیابانی نِقِب هجوم بردند تا این روستا را برای یکصد و بیست و نهمین بار تخریب کنند. ده‌ها خودروی پلیس و واحد «یوآف» ارتش، ماشین‌های تخریب کننده را حمایت میکردند. این اقدام در گرمای تابستانی صحرای نقب بر مردم روزه دار این روستا تحمیل شد.

هم اکنون خانه‌های این روستا از چوب و پلاستیک و ظرف‌های حلبی هستند و ۲۲ خانواده را در خود جای دادهاند. ساکنان این روستا با تأکید بر مالکیت حقیقی شان بر این روستا حاضر به ترک آن نیستند. این روستا یک ماه پیش برای یکصد و بیست و هشتمین بار تخریب شده بود.

یادآوری می‌شود اشغالگران صهیونیست از سال ۱۹۴۹ قصد غصب زمین‌های این روستا را داشته‌اند و از سال ۲۰۱۰ تاکنون به تخریب خانه‌های اهالی این روستا می‌پردازند. صهیونیست‌ها ۴۵ روستای منطقه بئر السبع در صحرای نقب را غیرقانونی اعلام کرده‌اند و ضمن عدم ارائه خدمات به آن‌ها خواستار تخلیه آن و ساکن کردن اهالی آن در ۸ مجموعه مسکونی خارج نقب هستند. این روستا‌ها شامل ۲۴۰ هزار سکنه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار