رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: اجرای آیین‌نامه سلامت روانی معلمان، شرایط استخدام در آموزش و پرورش را استاندارد می‌کند.
کد خبر: ۶۱۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 05 June 2018

به گزارش تابناک اردبیل، اسفندیار چهاربند درباره آیین‌نامه سلامت روان معلمان گفت: در حال حاضر تدوین این آیین‌نامه در مراحل مقدماتی است و باید مراحل نهایی، تصویب و ساز و کارهای اجرایی‌ آن طی شود.

او گفت: فعلا می‌توانیم از این آیین‌نامه در مرحله مصاحبه و معاینه ورودی‌ها استفاده کنیم که البته در حال حاضر در حوزه جذب، معاینات به صورت جسمی، روحی و روانی انجام می‌شود، ولی این آیین‌نامه نسخه کامل‌تر و پیشرفته‌تری است که می‌تواند؛ ضمانت‌های لازم برای آمادگی حرفه‌ای افرادی که جذب می شوند را بدهد.

چهاربند در پاسخ به این سوال که در آیین نامه سلامت روانی معلمان، روابط معلم و دانش‌آموز چطور تعریف خواهد شد؟ گفت: در آیین‌نامه اجرایی که الان در مدارس در حال اجرا است؛ روابط بین معلم و دانش آموز، حقوق و تکالیف طرفین به خوبی روشن شده است. تحقق این تکالیف نیازمند شرایط روحی، جسمی و حرفه‌ای لازم است. این آیین نامه کمک می‌کند تا شرایط تحقق آیین نامه اجرایی موجود، تکالیف، حقوق دانش آموز و معلم بیشتر از قبل فراهم شود. همچنین ضمانت‌های لازم را می‌دهد تا حقوق طرفین رعایت شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که با اجرایی شدن این آیین‌نامه آیا شرایط استخدام سخت‌تر می‌شود؟ توضیح داد: سخت‌تر نه، اما استاندارد می‌شود. وقتی ما از استانداردسازی حرف می‌زنیم به این معناست؛ معیارهای لازم برای انجام وظایف حرفه‌ای افراد تضمین شود. هرچه استانداردها کامل‌تر شود تحقق آن تکالیف و وظایف بیشتر عملی خواهد شد و آسیب‌ها کمتر می‌شود.

او در خصوص افرادی که قرار است این آیین نامه را تدوین کنند، گفت: تیم‌هایی متشکل از افراد متخصص در حوزه‌های مختلف این کار را می‌کنند. در واقع کسانی که در حوزه روانشناسی و یادگیری متخصص هستند و از ارتباط با حقوق معلم و تکالیف معلم در قبال دانش‌آموز علم دارند و مسلط هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار