معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
معاون حقوقی، امورمجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با هدف شناسایی ومعرفی خدمات سلسله صفویه به سرزمین ایران، سریال شیخ صفی الدین اردبیلی ساخته می شود.
کد خبر: ۶۱۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۱ 03 June 2018

به گزارش تابناک اردبیل، سید هادی حسینی دردیدار با استاندار اردبیل افزود: با تامین اعتبارلازم ساخت این سریال در سال جاری کلید می خورد و انتظارمی رود نقش موثری در انتقال فرهنگ صفوی به نسل های امروزی داشته باشد.

وی بیان کرد: سلسله صفویه در یکپارچه کردن ایران اسلامی و توسعه سراسری مذهب شیعه اقدامات شایسته ای انجام داده و ایران اسلامی مدیون این خاندان است.

اکبر بهنام جو استاندار اردبیل نیز با تجلیل از نقش خاندان صفویه در یکپارچه کردن ایران اسلامی گفت: ساخت و اکران این سریال در سیمای جمهوری اسلامی کاملا احساس می شود.

وی با بیان اینکه در این کار باید همه ارگان های فرهنگی تقسیم کار داشته باشند، افزود:سهم استان اردبیل از تخصیص اعتبار و اقدامات مورد نیاز مشخص شده تا در انجام کارهای ضروری با مشکل مواجه نشویم.

او با اشاره به اینکه طرح های نیمه تمام فرهنگی و هنری در استان باید تکمیل شود گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیازمند اجرای طرح های کلان با اعتبار ملی بوده و در این رابطه انتظار کمک از مرکز است.

وی در رابطه با تاسیس بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان در استان اردبیل افزود: دفتر این بنیاد دراستان آذربایجان شرقی وجود دارد و انتظار می رود برای راه اندازی آن در استان نیز برنامه ریزی لازم انجام شود.

صفی‌الدین ابوالفتح اسحاق، ملقب به «شمس‌الدین» و معروف به «شیخ صفی»، عارف و شاعر قرن هشتم هجری قمری است.

نسب او را با نوزده واسطه به امام موسی کاظم (ع)، امام هفتم شیعیان دوازده امامی، رسانده‌اند.

او فرزند مردی زارع بود و در روستای کلخوران، واقع در شمال‌غربی اردبیل، زاده شد. به‌جز مدتی که به فارس و گیلان سفر کرد، تا پایان عمر در همان روستا ساکن بود.

شیخ صفی جد خاندان صفویه می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار