پورحسین امضای سئوال از رئیس‌جمهور را پس گرفت
شکور پورحسین با پس گرفتن امضایش همان مسیری را انتخاب کرد که سه نماینده دیگر سه ماه پیش به آن تن داده بودند.    
کد خبر: ۶۱۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴ 29 May 2018

به گزارش تابناک اردبیل، نیمه دوم اسفندماه 96 بود که اسامی 104نماینده مجلس شورای اسلامی امضاکننده طرح سئوال از رئیس‌جمهور در رسانه‌ها منتشر شد که نام صدیف بدری، بشیر خالقی، ولی ملکی و شکور پورحسین به عنوان 4 نماینده از هفت نماینده استان در میان این لیست وجود داشت، ضمن این که رضا کریمی، محمد فیضی و حمایت میرزاده به این نتیجه نرسیده بودند که این طرح را امضا کنند.

در میان 58 نماینده‌ای که امضای خود را در اسفندماه گذشته پس نگرفته‌ بودند، نام شکور پورحسین نماینده بیله سوار و پارساباد مغان به چشم می خورد و لیست گویای این بود که صدیف بدری، بشیر خالقی و ولی ملکی با وجود تعهد قبلی، زیر پای قول خود زده و امضای خود را پس گرفته‌اند!

با این وجود نام شکور پورحسین نماینده بیله سوار و پارساباد مغان بعد از حدود سه ماه امروز هشتم خرداد در لیست نمایندگانی دیده می شود که او هم تعهد خود را همانند مثلث بدری- ملکی و خالقی زیرپا گذاشته و امضای سئوال از رئیس جمهور را پس گرفت.

بسیاری امیدوار بودند که نماینده بیله سوار و پارساباد مغان متفاوت از مثلث یادشده و با استقامت در تصمیم‌اش، سندی افتخارآمیز برای خود در دوره نمایندگی مجلس برجای خواهد گذاشت اما او با پس گرفتن امضایش همان مسیری را انتخاب کرد که سه نماینده دیگر سه ماه پیش به آن تن داده بودند.

    

ناگفته پیداست که نمایندگان مجلس در تصمیم‌های انفرادی و فراکسیونی مستقل و آزاد هستند اما آنچه که عجیب به نظر می‌رسد رفتار ابهام‌آمیز، سئوال‌برانگیز و متناقض 4 نماینده اخیرالذکر است؛ نمایندگانی که در رفتارهای خود همواره وانمود می‌کنند که از نظر خط ومشی سیاسی، مستقل و نزدیک به اصولگرایان هستند اما معلوم نیست چه مصلحت‌هایی موجب شده تا از تصمیم خود درباره سئوال از رئیس دولتی با خط و مشی اصلاح‌طلبی منصرف شوند!؟

آنچه که در این میان قابل ستایش و احترام است، رفتار متفاوت و البته مبتنی بر رویه سیاسی رضا کریمی، محمد فیضی و حمایت میرزاده است که برای اثبات همسویی خود با دولت دوازدهم، از ابتدا حاضر به امضای این طرح نشدند.

امیدواریم نمایندگان محترم استان درباره این رفتار خود به طور شفاف به مردم توضیح دهند تا ضمن برطرف شدن ابهامات متعدد، موکلین در جریان مصلحت‌های ناگفته و از زبان وکلای خود در خانه ملت قرار گیرند.

دومین طرح سوال از رئیس جمهور اوائل اسفند در مجلس کلید خورد و دارای پنج محور علت افزایش قیمت ارز، گسترش بیکاری و ایجاد نشدن شغل برای جوانان، دلایل استمرار تحریمهای بانکی علی رغم اجرایی شدن همه تعهدات برجام از سوی ایران، حجم زیاد کالای قاچاق به کشور و رکود اقتصادی چندین ساله بود.برای طرح سوال از رئیس جمهوری به امضای حداقل 74 نماینده نیاز است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
یک جانباز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
آقای بدری به اصطلاح اصولگرا چرا امضای خود را پس گرفتی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
وقتی امضاهابه حدنصاب نرسیده دیگردلیلی برسوال نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
درخصوص انتخاب دوباره آقای بدری بعنوان سخنگو ی کمیسیون مسکن بعنوان یک شهروند خوشحال شدیم اما جناب بدری هم اگه تو اون گفتگوی بسیار ضعیف خود در بخش خبری شبکه 2 در خصوص بحران مسکن، یه هفته زودتر برگزار میشد تو کمیسیون رای نمیآورد. ایشان هیچ تسلطی به موضوع دستور جلسه در بخش خبری شبکه 2 نداشت و صرفا عدم برنامه ریزی دولت را نشانه رفته بود و برخلاف خان اصلانی که طرف گفتگوی ایشان از دولت بود، هیچ حرف تخصصی و فنی در این حوزه نداشتند. نکته تاسف آور اینکه مجری برنامه (آقای قالیباف) از پاسخ های ایشان قانع نمیشد و همان سئوال را از میهمان کارکشته خانم اصلانی میکرد و علاقه ای به گفتگو با بدری نشون نمیداد و من افسوس خوردم که چرا ما نماینده قوی از شهر بزرگی مثل اردبیل توی مجلس نداریم و مجبور شویم نماینده ضعیف و کارنابلد را از شهر دیگری روانه مجلس کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار