تابناک‌اردبیل گزارش می‌دهد
استاندار اردبیل قول داد که او به مدیران دستگاهها تاکید خواهد کرد به رسانه ها پاسخگو باشند.
کد خبر: ۶۱۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ 26 May 2018

به گزارش تابناک اردبیل، اکبر بهنامجو بعد از ظهر امروز در نشستی با هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اردبیل اظهار داشت:  هر چه رسانه‌های استان توانمند و قوی باشند، سطح آگاهی و فرهنگ عمومی هم افزایش خواهد یافت.

وی افزود: توسعه فرهنگی و افزایش محتوی در رسانه ها و نشریات، می‌تواند سبب بالا رفتن سطح آگاهیهای عمومی شود و این جز تقویت رسانه‌ها و افزایش کیفیت چاپ و نشر آنها، میسر نخواهد بود.

استاندار اردبیل با اشاره به نقش دولت در این افزایش کیفی و کمی، اظهار کرد: یکی از راههای حمایت از این رسانه‌ها، ساماندهی روابط عمومی‌ها و برقراری ارتباط سالم و قانونمند بین دستگاههای اجرایی و دولتی و رسانه‌های استان است و قطعا پیگیر این امر خواهیم بود.

بهنامجو با بیان اینکه دستگاههای عمومی و پر مخاطب باید در این بحث، نقش اصلی را ایفا کنند، افزود: خرید مرتب نشریات از سوی دستگاههای دولتی و نیمه دولتی، قرار دادن نشریات در اتوبوس های شهری و برون شهری، امکان عمومی، راهروهای ادارات پر رفت و آمد، فرودگاهها و اماکنی از این قبیل ضمن اینکه سبب تقویت نشریات استانی خواهد شد، در بالا بردن سطح مطالعه در استان هم تاثیرگذار خواهد بود.

وی با استقبال از نقد مدیران استان در همه سطوح، اظهار کرد: نشریات باید بدون دغدغه و نگرانی بتوانند مدیران استان را نقد کرده و به چالش بکشند و این هیچ ایرادی ندارد.

بهنامجو تصریح کرد: حتما به مدیران دستگاهها تاکید خواهد شد که در فواصل مناسب در طی سال، به ارائه گزارش عملکرد و پاسخگویی پرداخته و خدمت دولت به مردم ارائه شود.

استاندار اردبیل با استقبال از پیشنهادات ارائه شده از سوی خانه مطبوعات استان در خصوص ساخت مجتمع مطبوعاتی با مشارکت دولت و فعالین مطبوعات، پیگیری ساماندهی آگهی‌های دولتی از طریق ذی حسابان دستگاهها و جلوگیری از رانت در توزیع آگهی‌ها، تعیین تکلیف ساختمان خانه مطبوعات استان و حفظ آن در دست اهالی مطبوعات استان و حمایت از جامعه مطبوعات از طریق بودجه های فرهنگی مرتبط تاکید کرد.

در ادامه هادی صباغی رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اردبیل طی سخنانی ضمن ارائه گزارش از فعالیتهای خانه مطبوعات در طی دو سال گذشته، مشکلات و مسائل این حوزه را بیان کرد و خواستار حمایت استاندار و مجموعه مدیران استان از مطبوعات و رسانه های محلی و استانی، کمک در ساخت مجتمع مطبوعاتی استان، ساماندهی آگهی‌ها و اختصاص ردیف بودجه‌ای از محل بودجه فرهنگی استان برای حمایت از فعالیتهای صنفی خانه مطبوعات استان شد.

 علی نواداد معاون سیاسی استاندار، سیدناصر اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان هم به بیان نقطه نظرات خود در خصوص موضوعات مختلف مرتبط با رسانه های استان پرداختند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار