در جلسه کمیته حمایت قضائی مطرح شد؛
جلسه کمیته اجرایی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و اشتغال در حالی در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد که یک سرمایه‌گذار از نرخ سود 36 درصدی بانک‌ها عاصی بود.
کد خبر: ۶۱۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 23 May 2018
به گزارش تابناک اردبیل، در این جلسه که با حضور معاون دادگستری، دادستان و رئیس اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد مشکل واحد تولیدی شرکت آسان‌بر اوج بران سبلان مطرح شد که بانک رفاه کارگران از منابع داخلی با نرخ سود عجیب 36 درصد به این واحد تولیدی تسهیلات پرداخت کرده که سرمایه‌گذار به دنبال پرداخت یک قسط توان بازپرداخت مابقی این تسهیلات را نداشته که قرار شد پرونده با بررسی کارشناسی دقیق در جلسات آینده دوباره مطرح و بررسی شود که رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی نسبت به نرخ سود این تسهیلات به شدت اعتراض کرد.
همچنین مشکل کارخانه سیم کابل اتابک با بانک ملت و درخواست بهره‌مندی از تسهیلات سرمایه در گردش مطرح شد که با تصمیم معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل مقرر شد در هر دو پرونده بررسی دقیق انجام شده و تصمیم‌گیری بعد از اعلام نظر کارشناسی انجام شود.
در این جلسه همچنین مشکل سرمایه‌گذار طرح گردشگری در مشگین‌شهر با طرح بهره‌مندی از معافیت پرداخت جرایم تخلف ساختمانی و صدور پاسخ استعلام و همچنین مشکل کشتارگاه جعفرآباد با درخواست تعدیل مطالبات شهرداری، برق و تامین آن از ناحیه بانک کشاورزی مطرح شد که تصمیم‌گیری با هدف تسهیل امور در سرمایه‌گذاری  و حمایت از امر تولید انجام شد.
در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری مشکل کشتارگاه صنعتی جعفرآباد و سرمایه‌گذار جدید آن که این کشتارگاه را به قیمت 360 میلیون تومان از طریق مزایده بانک کشاورزی خریداری کرده در ارتباط با بدهی به شهرداری و شرکت برق مطرح شد.
در بررسی این پرونده دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نسبت به برچیده شدن تاسیسات برق این واحد صنعتی و درخواست هزینه جدید برای دایر کردن انشعاب اعتراض و از شرکت برق اردبیل خواست تا با انصاف و عدالت و به شکل منطقی با مردم برخورد کرده و سرمایه‌گذاران را بیش از این اذیت کنند.
به نوشته ایسنا در این جلسه حسین پیرموذن رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل در سخنانی اظهار کرد: انتظار می‌رود در سال حمایت از تولید کالای ملی و ایرانی بانک‌های عامل همراهی بیشتری را در پرداخت تسهیلات و حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان انجام دهند و براساس بخشنامه بانک مرکزی با تعدیل نرخ سود سعی کنند تا در این مساله کارگشایی لازم انجام شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار