کد خبر: ۶۰۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳ 23 May 2018
 

زمانیکه غده تیروئید میزان کافی هورمون تیروئید تولید نکند فرد دچار بیماری تیروئید کم کار می‌شود.

به گزارش ایسنا، اگر چه این عارضه نسبتا شایع است برخی کارشناسان معتقدند امکان دارد این بیماری بخصوص میان مردان تشخیص داده نشود و به همین خاطر مهم است از علائم این بیماری آگاهی داشته باشیم زیرا در صورتیکه تحت درمان قرار نگیرد در طولانی مدت به مشکلات جدی منجر می‌شود.

سایت مدیکال دیلی به برخی از مشکلاتی که تیروئید کم کار علت آن است اشاره کرده است:

بیماری قلبی: در مطالعات متعددی به ارتباط بین تیروئید کم کار و مشکلاتی متعددی از قبیل ضربان نامنظم قلب، افزایش سطح کلسترول بد خون و تجمع مایع اطراف قلب اشاره شده است.

گواتر: این بیماری به ورم غده تیروئید که در جلوی گردن قرار دارد منجر می‌شود و در نتیجه شاهد ورم غیرمعمول در این ناحیه خواهیم بود که می تواند در تنفس و بلع غذا مشکل ایجاد کند. این ورم معمولا زمانی ظاهر می‌شود که تیروئید به دلیل یک کمبود یا بیماری از قبیل کم کاری تیروئید، کمبود ید و سرطان تیروئید آسیب دیده باشد.

ناباروری و نارسایی مادرزادی: پایین بودن سطح هورمون تیروئید در آزاد شدن تخمک از تخمدان تداخل ایجاد کرده و فرایند باروری را مختل می سازد. ناباروری تنها مشکل زنان مبتلا به کم کاری تیروئید نیست بله این عارضه می تواند خطر تولد نوزادان مبتلا به نارسایی‌های مادرزادی را افزایش دهد.

به خطر افتادن سلامت روان:‌ ارتباط بین افسردگی و کم کاری تیروئید به درستی درک نشده است اگرچه بسیاری از کارشناسان معتقدند افسردگی نشانه احتمالی کم کاری تیروئید است.

مشکلات دوران بلوغ: کودکان و نوجوانان مبتلا به کم کاری تیروئید با مشکلات متعددی از قبیل تاخیر در شروع دوران بلوغ، رشد ضعیف روحی، عملکرد ضعیف در مدرسه و در دختران قاعدگی نامنظم روبرو هستند.

آسیب‌ دیدن عصب‌ها: اغلب دیابت موجب نوروپاتی محیطی می‌شود اما در مواردی کم کاری تیروئید هم می تواند به عصب‌ها آسیب وارد کند. این اختلال موجب می‌شود عصب محیطی که عصب‌ها را به مغز، نخاع و مابقی بخش‌های بدن متصل می‌کند آسیب ببیند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار