کد خبر: ۶۰۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ 20 May 2018
 

بسیاری از علائم و نشانه‌های سکته مغزی برای مردان و زنان یکسان است ؛ اگرچه برخی از آن‌ها در مردان شایع‌تر است. طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا، سکته مغزی در زنان شایع‌تر و کشنده‌تر است، درحالیکه مردان بیشتر در سنین جوانی دچار این مشکل می‌شوند.

به گزارش ایسنا، گروهی از محققان در مطالعه‌ای در سال 2009 تفاوت‌ها در چگونگی تاثیر سکته مغزی بر مردان و زنان را بررسی کردند و دریافتند شایع‌ترین علائم در مردان شامل موارد زیر است:

مشکل در حفظ تعادل، ضعف در یک سمت بدن و بی‌حسی در سمت دیگر بدن.

زنان بیشتر دچار علائمی همچون احساس گیجی، سر درد و تغییر در وضعیت روانی می‌شوند هر چند ممکن است این علائم در مردان نیز ظاهر شود. همچنین از آنجایی‌که علائم سکته مغزی در مردان شناخته شده‌تر است، تشخیص سریع‌تر انجام شده و زمان بین سکته و درمان کاهش می‌یابد.

از شایع‌ترین علائم سکته مغزی که دانستن آن‌ها به فرد کمک می‌کند شامل موارد زیر است:

افتادگی یک سمت از صورت، ضعیف شدن دست‌ها، به سختی صحبت کردن. زمانیکه فرد هر یک از این علائم را مشاهده کند باید در زمان طلایی کمک‌های درمانی را دریافت کند.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال نیوز تودی، همچنین از آنجایی که مردان بیش از زنان در سنین جوانی دچار سکته مغزی می شوند، بدن این بیماران روند بهبودی را بهتر طی می‌کند. هرچند، روند بهبود پس از سکته مغزی به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار