با برگزاری مراسم تکریم و معارفه، عزیز حبیبی به عنوان رئیس جدید دانشگاه محقق اردبیلی انتخاب و معرفی شد.
کد خبر: ۶۰۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۵ 20 May 2018

به گزارش تابناک اردبیل،‌ آیین تکریم و معارفه رئیس سابق و جدید دانشگاه محقق اردبیلی ظهر امروز با حضور معاون امور حقوقی و مجلس وزیر علوم، استاندار اردبیل، مدیران دستگاه‌های اجرایی و اساتید دانشگاه‌های استان اردبیل، در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

در این مراسم، از زحمات گودرز صادقی رئیس سابق دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل و قدردانی و عزیز حبیبی، به عنوان رئیس جدید این دانشگاه انتخاب و معارفه شد.

دانشگاه محقق اردبیلی به یک برند تبدیل شده است

رئیس سابق دانشگاه محقق اردبیلی در این مراسم اظهار داشت: در طول 4 سال گذشته تمامی سعی و تلاش خود را برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر دانشگاه محقق اردبیلی به کار گرفتیم و خوشبختانه این دانشگاه امروز، به یک برند در بین دانشگاههه و مراکز علمی کشور تبدیل شده است.

گودرز صادقی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در حال حاضر از 30 نفر استاد تمام و 120 نفر دانش‌یار بهره‌مند است که در واقع اساتید این دانشگاه، سرمایه‌هایی هستند که برای پیشرفت این مجموعه تلاش می‌کنند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی افزود: در طول تمامی این سالها که بنده به عنوان رئیس دانشگاه بودم، تمامی فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در واقع انجام وظیفه بوده و من امروز شرمنده این هستم که کارهایی که باید در این دانشگاه انجام می‌شد، انجام نشده است.

دانشگاه محل سیاسی کاری نیست

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: دانشگاهها به عنوان مرکز عقلانیت یک جامعه، وظایفی بر عهده دارند که با توجه به این موضوع، توقع از دانشگاه نیز بالا بوده و باید برای تربیت جوانان سالم و معرفی الگو برای این جوانان، دانشگاه اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

حجت ‌الاسلام عبدالله حسنی گفت: به برکت خون شهدا، جمهوری اسلامی ایران به کشور مقتدر و امن در سطح جهان تبدیل شده و وظیفه دانشگاهها در راستای کمک به توسعه علمی کشور و کاهش وابستگی به کشورهای خارجی، بسیار سنگین است.

وی افزود: موضوعی که می‌تواند سبب آفت در دانشگاهها شود، سیاسی کاری و جناح بازی در انتصاب‌ها و عدم بهره‌مندی از تجارب افراد متخصص به دلیل گرایشات سیاسی است که رئیس جدید دانشگاه محقق اردبیلی نیز باید به این موضوع توجه داشته باشد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اردبیل تصریح کرد: داشنگاه مبدأ تحول بوده و باید بتواند با تربیت دانشجویانی نخبه، در سرنوشت علمی و پیشرفت کشور نقش آفرینی کند.

نقش مهم دانشگاه در توسعه و پیشرفت استان

استاندار اردبیل در این مراسم با اشاره به جایگاه دانشگاه در توسعه استان اردبیل اظهار داشت: دانشگاه باید خالق نوآوری برای پیشرفت باشد و تکمیل این فرآیند، با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل با مجموعه دانشگاه محقق می‌شود که امیدواریم این تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه بیشتر از قبل باشد.

اکبر بهنام جو گفت: استان اردبیل ظرفیت‌های گردشگری بسیاری دارد و گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه استان اردبیل بوده که در این راستا و به منظور بهره‌گیری از پتانسیل آب‌های گرم معدنی استان و جاذبه‌های گردشگری، طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اردبیل، دانشکده‌های آبدرمانی پزشکی و گردشگری در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: عملیاتی شدن مقالات تولیدی در دانشگاه‌ها و نیز ایجاد فضا برای آزادی بیان در دانشگاه بسیار مهم بوده و فضای دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که دانشجویان از تمامی طیف‌ها و گروه‌های سیاسی، بتوانند نقد کرده و برای توسعه استان مفید باشند.

ضرورت تقویت فعالیت کاربردی در دانشگاهها

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: دانشگاه‌ها به عنوان مراکز علمی نقش حائز اهمیتی در پیشرفت‌های علمی و اقتدار کشور دارند که با توجه به ماهیت وجودی دانشگاه‌ها، باید نگاه کاربردی در مراکز علمی و دانشگاه‌های کشور تقویت شده و سمت و سوی فعالیت‌ها کاربردی باشد.

حسین سیمائی صراف افزود: دانشگاه مستقل، در واقع کارآمدی بیشتری دارد و استقلال دانشگاه‌ها به منظور ارتقای کارایی این مراکز علمی باید تقویت شده و دانشگاه در راستای تحقق رسالت خود، به دور از مسائل حزبی و سیاسی فعالیت خود را به صورت هدفمند دنبال کند.

وی تصریح کرد: تعامل بین دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی استان در راستای توسعه بسیار مهم بوده و تعامل دانشگاه با جامعه، صنعت، کشاورزی و سایر حوزه‌ها می‌تواند به پیدا کردن راه‌‌حلی برای پیشرفت منجر شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: سالانه چندین هزار نفر از دانشگاه‌های کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند که باید برنامه‌ریزی مناسبی برای استفاده از این جوانان داشته باشیم که قطعا نیاز داریم فعالیت‌های کاربردی در دانشگاه‌ها حاکم شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار