مدیر جهاد کشاورزی اردبیل از کشت نشایی ذرت برای اولین بار در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 17 May 2018

بهروز آقازاده گفت: کشت نشایی ذرت در پنج هکتار از زمین های کشاورزی حوزه مرکز جهاد کشاورزی 22 بهمن اردبیل به صورت مکانیزه توسط کارنده نشایی ذرت اجرا شد.

وی صرفه جویی در مصرف آب و بذر ، کوتاه کردن طول دوره رشد محصول ، افزایش یکنواختی رشد در مزرعه ، افزایش عملکرد و کاهش خطر سرمازدگی را از دیگر اهداف کشت نشایی ذکر کرد.

وی اظهار کرد: با هدف دستیابی به اهداف ترویجی ، آموزشی و تغییر در نحوه کاشت از بذرکاری به نشاکاری و افزایش بهره وری آب کشاورزی ، این مزرعه به عنوان سایت الگویی در زمان داشت بر اساس برنامه ریزی انجام شده مورد بازدید سایر کشاورزان قرار خواهد گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد مغان نیز گفت: این شهرستان به علت دارا بودن منابع آبی و خاکی حاصلخیز ، یکی از مستعدترین مناطق کشاورزی محسوب می شود و در راستای عملیاتی کردن تغییر الگوی کشت در سطح یک هزار و 440 هکتار از به کشت سیر اختصاص یافته است.

علی اکبر حسنیان افزود: کشت و برداشت سیر در شهرستان پارس آباد باعث اشتغال زایی فصلی شده و حتی کارگرانی از سایر استان ها برای برداشت این محصول به منطقه مهاجرت می کنند.

وی اظهار کرد: کشت محصول سیر از شهریور شروع و تا اواخر مهر ماه ادامه می یابد و برداشت این محصول نیز از اواسط اردیبهشت آغاز و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد.

او گفت: در راستای اصلاح الگوی کشت در منطقه و جایگزینی محصولاتی با درآمدزایی بالا در سال های گذشته کشت محصول سیر شتاب بیشتری به خود گرفته و با توجه به بازار فروش مناسب و درآمد زایی خوبی که این محصول دارد هر ساله به سطح زیر کشت این محصول افزوده می شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
به فکر بازارش هم باشید . به فاصله سه متر وانت پر از سیر وایساده که بفروشه .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار