یک تولیدکننده لوازم خانگی با بیان اینکه متأسفانه کل اقتصاد و درآمد مردم ضعیف شده و تولید کننده باید به صورت قسطی و طولانی محصولات خود را بفروشد، گفت: مصرف کننده از ما انتظار دارد که ما قیمت را بالا نبریم این در حالیست که قیمت دست ما نیست.
کد خبر: ۶۰۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸ 15 May 2018
 
تابناک اردبیل: حسین فتاحی یکی از تولیدکنندگان برتر لوازم خانگی در کشور با حضور در میزگردی تحت عنوان "حمایت از لوازم خانگی ایرانی"، به ارائه توضیحاتی در مورد قیمت تمام شده محصولات لوازم خانگی پرداخت و گفت: "کسانی که می‌گویند تولید کنندگان گران می‌کند باید توجه داشته باشید که ما آهن و پتروشیمی نداریم و باید آن‌ها را با قیمت‌های بالا خریداری کنیم".

وی افزود: سازمان تعزیرات برای افزایش یا کاهش قیمت‌ها، ۸۵ درصد عوامل قیمت گذاری را مواد اولیه در نظر گرفته و ۱۰ درصد هم به عنوان هزینه سربار حساب می‌کند به نحوی که در نهایت فقط ۵ درصد را به عنوان سود برای تولید کننده در نظر می‌گیرند. این در حالی است که تولیدکننده ممکن است فروش‌های ۶ تا ۷ ماهه داشته و قادر نباشد منابع خود را به موقع از خریدار دریافت کند.

این تولیدکننده با بیان اینکه متأسفانه کل اقتصاد و درآمد مردم ضعیف شده و تولید کننده باید به صورت قسطی و طولانی محصولات خود را بفروشد، گفت: براساس آمار ۵۰ درصد مواد اولیه واحد‌های تولیدی لوازم خانگی داخلی و ۵۰ درصد وارداتی است. البته در برخی از محصولات نیاز به مواد اولیه وارداتی حتی به ۸۰ درصد هم می‌رسد که با افزایش قیمت ارز ۲۵.۳ درصد به قیمت تمام شده مواد اولیه مورد استفاده واحد‌های تولیدی اضافه شده است.

فتاحی تصریح کرد: در بخش تأمین مواد اولیه وارداتی ۲۰ درصد مواد از طریق ارز مبادله‌ای (۳ هزار ۵۰۰ تا ۳ هزار ۷۰۰ تومانی) خریداری می‌شد. اما در حال حاضر ارز مبادله‌ای از بین رفته و همین موضوع ۱.۳ درصد به بهای تمام شده کالا اضافه کرده است.

وی با بیان اینکه قیمت مواد اولیه دست تولیدکننده نیست، گفت: مصرف کننده از ما انتظار دارد که ما قیمت را بالا نبریم این در حالیست که قیمت دست ما نیست و خیلی هنر کنیم مواد اولیه را با این قیمت‌های مناسبی خریداری کنیم. اگر چند واسطه هم در این میان به ما بخورد این ۲۵ درصد رقم بالاتری را به خود اختصاص خواهد داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار