دانشمندان موفق به کشف؛
دانشمندان پس از انجام تحقیقاتی موفق به یافتن منبع فیزیکی اضطراب در مغز شدند.
کد خبر: ۶۰۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 14 May 2018
تابناک اردبیل: تحقیقات اخیر پایه عصبی اضطراب را که به عنوان سلول‌های اضطراب شناخته شده‌ و در هیپوکامپ حضور دارند را مورد بررسی قرار دادند.

براساس گزارش «ساینس آلرت»، بررسی‌ها نشان می‌دهد که این سلول‌ها نه تنها رفتار اضطرابی را تنظیم می‌کنند بلکه توسط نور نیز کنترل می‌شوند.

این یافته‌ها تاکنون نور امیدی برای میلیون‌ها نفری که در سراسر جهان اختلالات اضطرابی را تجربه کردند، است و می‌توان با استفاده از داروهای جدید اضطراب را کنترل کرد.

«مازن کربک» یکی از محققان و متخصص مغز و اعصاب دانشگاه کالیفرنیا، سان‌فرانسیسکو گفت: ما قصد داشتیم تا بدانیم اطلاعات احساسی که به احساس اضطراب منجر می‌شود در کجای مغز کدگذاری می‌شود.

بدین منظور برای پیداکردن آن، تیم تحقیقاتی از یک روشی به نام «تصویربرداری کلسیومی» استفاده کرد و یک میکروسکوپ مینیاتوری را درون مغزهای موش‌های آزمایشگاهی قرارداد تا فعالیت سلول‌‌های هیپوکامپ را ثبت کند.

 

وی افزود: هنگامی که این موش‌ها در مکان‌هایی که موجب اضطراب و وحشت‌شان می‌شد قرار می‌گرفتند سلول‌هایی که ما آنها را «سلول‌های اضطراب» می‌نامیم فعال می‌شدند. بنابراین هدف ما پیدا کردن راهی برای کشف داروهای جدید در این زمینه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار