با موافقت سازمان گمرکات کشور
با موافقت سازمان گمرکات کشور، فعالیت گمرک بیله‌سوار در شمال استان اردبیل به طور رسمی ۲۴ ساعته شد.
کد خبر: ۶۰۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 10 May 2018

به گزارش تابناک اردبیل، بهمن حسین زاده در نشست شورای سرمایه گذاری در اردبیل اضافه کرد: پس از سال ها، با فعالیت ۲۴ ساعته گمرک بیله سوار موافقت شد و این گمرک روز پنجشنبه با حضور مسئولان کشوری افتتاح می شود.

وی تحقق این مهم را در توسعه مبادلات و تردد مسافران در مرز مشترک ایران با جمهوری آذربایجان مهم برشمرد و تصریح کرد: ۲۴ساعته شدن فعالیت این گمرک از ضروریات توسعه مبادلات مرزی استان محسوب می شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل با بیان اینکه این موافقت بعد از ۱۳ سال موجب رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد، ادامه داد: افزیش زمان فعالیت گمرک بیله سوار موجب سرمایه گذاری در محدوده شهر بیله سوار می شود که علاوه بر تضمین صادرات محصولات خود حذف هزینه های گزاف حمل و نقل را سبب می شود.

وی با اشاره به تجهیزات و امکانات این پایانه مرزی تاکید کرد که قابلیت ترانزیت روزانه ۵۰۰ دستگاه خودرو و پنج هزار نفر مسافر از این پایانه مرزی وجود دارد که البته نصب دستگاه های ایکس ری خودرویی و ایکس ری کانتینری در این گمرک ضروری است.

حسین زاده در عین حال با اشاره به میزان مبادلات تجاری از این گمرک یادآور شد: طی یک ماهه اول امسال صادرات محصولات و کالاهای ایرانی به لحاظ ارزشی۱۵۰ درصد و به لحاظ وزنی۱۳۷درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار