وضعیت جوی آخر هفته
نقشه‌های پیشیابی هواشناسی استان اردبیل از وقوع طوفان و تندباد با سرعت بیش از ۱۲۰ کیلومتر طی ۲۴ ساعت آینده در استان خبر می دهد.
کد خبر: ۶۰۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 09 May 2018

به گزارش تابناک اردبیل،‌ ناپایداری جوی که از دیروز سه شنبه بخش های زیادی از استان اردبیل را در برگرفته طی امروز چهارشنبه و فردا پنجشنبه مناطق مرکزی این استان را در قالب پدیده های تندباد و طوفان و نیز بارندگی تحت تاثیر قرار می دهد.

این تغییرات جوی طی ۲۴ ساعت گذشته در برخی مناطق استان بویژه شهرهای مرکزی از جمله اردبیل، نیر، سرعین، مشگین شهر و... موجب وقوع تندباد تا سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت (به صورت لحظه ای) شد.

اما فعالیت این سامانه جوی طی ساعات آینده افزایش یافته و در قالب طوفان و تندباد توام با بارش باران، رگبار و رعد و برق و در برخی مناطق بارش تگرگ ادامه خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با مهر با اشاره به شرایط جوی استان طی روزهای آینده تاکید کرد که مهمترین پدیده در ۲۴ ساعت آینده وقوع تندباد و طوفان در استان خواهد بود.

مناطق مرکزی استان اردبیل در معرض تندبادهای شدید

علی دولتی مهر با بیان اینکه در برخی مناطق استان و به صورت لحظه ای انتظار وقوع تندباد با سرعت ۱۲۰ کیلومتر را داریم، متذکر شد: از امروز چهارشنبه تا صبح فردا (پنجشنبه) وزش باد تند تا شدید پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه در این مدت سرعت وزش باد بین ۷۲ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در نوسان بوده و در بعضی ساعات به صورت لحظه ای به ۱۲۰ کیلومتر برساعت خواهد رسید، ادامه داد: این پدیده در مناطق مرکزی نسبت به سایر مناطق استان چشمگیر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بیشترین سرعت تندباد پیش بینی شده را در شهرهای اردبیل، نیر، مشگین شهر، سرعین، گرمی و فرودگاه اردبیل عنوان کرد.

وی با اشاره به شرایط جوی طی تعطیلات آخر هفته و به خصوص روز جمعه تصریح کرد: تراکم ابر، بارش باران گاهی توام با رگبار و رعد و برق پدیده غالب پیش بینی شده برای تعطیلات آخر هفته و روز جمعه است.

احتمال خسارت به مبلمان شهری و آبگرفتگی معابر

دولتی مهر با تاکیر بر اینکه در مناطق مستعد و کوهپایه ها بارش تگرگ احتمال می رود، بیان داشت: کاهش پنج تا هشت درجه ای دمای هوا را طی روز جمعه شاهد خواهیم بود. وی با توجه به این شرایط جوی، خسارت به مبلمان شهری و تاسیسات برون شهری و آبگرفتگی معابر عمومی را دور از انتظار ندانست.

مدیرکل هواشناسی استان براین اساس از شهروندان این استان خواست به منظورپیشگیری از هرگونه حوادث از اتراق در محیط های باز، چادر زدن در مسیرهای بادخیز، روشن کردن آتش در جنگل و محیط های دارای پوشش گیاهی انبوه، تردد در محدوده ساختمان های نیمه کاره و فرسوده و... پرهیز کنند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار