دستور ویژه برای افزایش 3 برابری وام
مبلغ 2 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ایجاد این مجموعه تولیدی درخواست کرده بودیم که پس از دستور استاندار مقرر شد تا ۶میلیارد تومان وام تعلق گیرد.
کد خبر: ۶۰۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹ 08 May 2018

به گزارش تابناک اردبیل، صادق عبدلی، اظهار کرد: در راستای توسعه و رشد اشتغال استان اردبیل اقدام به احداث فاز اول شرکت تولید آب معدنی به مساحت ۴ هکتار کردیم و تا به امروز نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان برای عملیاتی شدن این پروژه هزینه شده و امیدواریم با رفع برخی از مشکلات در ماه‌های آینده شاهد افتتاح این مجموعه باشیم.

وی با اشاره به میزان اشتغال‌زایی این واحد تولیدی افزود: با توجه به اخذ تسهیلات بانکی جهت گسترش کارخانه و مساعدت استاندار اردبیل در خصوص افزایش مبلغ وام اعطایی پیش‌بینی شده است این کارخانه در فاز اول خود برای بیش از ۵۰ نفر شغل ایجاد کند.

سرمایه گذار بخش خصوصی گفت: در ابتدا مبلغ 2 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ایجاد این مجموعه تولیدی درخواست کرده بودیم که پس از دستور استاندار مقرر گردید تا ۶میلیارد تومان برای پروژه تسهیلات بانکی تعلق گیرد که این میزان وام کمک بسزایی در روند ایجاد کارخانه خواهد کرد و همچنین قول می‌دهیم تا هفته دولت سال جاری این مجموعه را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

 بروکراسی اداری سرمایه گذاران را از سرمایه گذاری پشیمان می‌کند

به گزارش فارس، عبدلی در خصوص  مشکلات حوزه سرمایه گذاری استان اردبیل تصریح کرد: بروکراسی بی‌مورد اداری در این حوزه بی‌داد می‌کند به طوری که بخاطر یک موضوع جزئی چندین ماه باید در بین اداره‌ها سرگردان شد که تصور بنده این است ادارات و نهادهای دولتی می‌توانند با صرفه جویی در زمان و در اسرع وقت بدون ایجاد هیچ گونه بروکراسی کارهای اداری را حل و فصل کنند که این موضوع می‌تواند در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان اردبیل تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی افزود: اگر مسوولین استانی در خصوص حل مشکلات اداری و رفع بروکراسی از این قسمت گام‌های جدی بردارند قطعا سرمایه‌گذاری به سهولت در سطح استان انجام می‌شود و دیگر به این میزان شاهد آمار بالای بیکاری استان نمی‌شویم.

 سود بالا و کاغذ بازی مهم‌ترین مشکلات حوزه بانکی هستند

سرمایه گذار بخش خصوصی گفت: در حوزه بانکی نیز مشکلاتی از جمله کاغذ بازی‌های بی‌مورد و سود های کلان بانکی وجود دارد که در واقع این موارد امید را از سرمایه گذاران می‌گیرد به طوری که سود بالای بانکی باعث ترس و واهمه سرمایه گذار از بازپرداخت سود کلان آن و در نتیجه عدم اخذ تسهیلات توسط سرمایه‌گذار می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات فروان سرمایه گذاران با بیمه عنوان کرد: در حوزه بیمه نیز مشکلات عدیده‌ای گریبانگیر سرمایه گذاران است برای مثال سرمایه گذار تا کار را آغاز نکرده است بیمه به دنبال بررسی اسناد مربوطه به پروژه است تا یک سدی ایجاد کند و سرمایه گذار را به چالش بکشد از همین رو دولت باید در برنامه‌های حمایتی خود از سرمایه گذاران در حوزه بیمه نیز تجدید نظر کرده و امر سرمایه‌گذاری را سهولت بخشد.

 حمایت از تولید کنندگان حمایت از کالای ایرانی را به دنبال خواهد داشت

عبدلی تشریح کرد: آرزوی تمام هموطنان است که کالای ایرانی جای حقیقی خود را در بازار پیدا کند اما برای دست یافتن به این مهم باید از حوزه تولیدات داخلی حمایت‌های لازم انجام گیرد و افزایش کیفیت تولیدات داخل کشور یکی از راهکارهای اساسی در تحقق اهداف شعار سال است.

وی افزود: اگر کالای ایرانی در مقایسه با کالای مشابه خارجی خود از کیفیت بهتری برخوردار باشد قطعا مردم نیز به سمت خرید کالاهای تولید داخل با کیفیت و قیمت مناسب خواهند رفت و البته در این خصوص باید در بحث افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل در حد استانداردهای جهانی تلاش کرد که تحقق این این موضوع نیز حمایت‌های همه جانبه دولتمردان را می‌طلبد.

عبدلی گفت: در کنار ترغیب مردم به استفاده از کالاهای ایرانی حتما باید تولیدکنندگان داخلی را توجیه کرد تا کالای با کیفیت در حد استانداردهای روز جهان برای رقابت با سایر کالاهای خارجی تولید کنند که متاسفانه در بسیاری از موارد شاهد کالا های تولید شده کم ‌کیفیت هستیم که سبب بی‌رغبتی خریدار نسبت به این خرید کالاها می‌شود.

سرمایه گذار بخش خصوصی تاکید کرد: تولیدکنندگان برای توسعه و رشد واحدهای تولیدی خود نیازمند آرامش فکری برای طرح‌ریزی برنامه‌های توسعه‌ای خود هستند و به همین دلیل باید حمایت‌های همه جانبه و واقعی از تولیدکنندگان انجام گیرد به نوعی که سرمایه‌گذار واهمه‌ای از بهره وام، مالیات، بیمه و.. نداشته باشد در این صورت تولیدکننده قطعا به دنبال بالا بردن کیفیت کالای خود خواهد بود و این طبیعتا افزایش رغبت مردم نسبت به کالای ایرانی را در بر خواهد داشت.

عبدلی گفت: متاسفانه دولت نیز نتواسته است به شعارهای اقتصادی خود عمل کند و عملا حوزه اقتصادی کشور با مشکلات فراوانی روبرو است که در ادامه نیز امیدواریم دولت بیش از پیش به این حوزه توجه کند چرا که رگه حیاتی هر جامعه‌ای اقتصاد آن است.

به گزارش تابناک اردبیل، اعلام رضایت این سرمایه گذار ار استاندار اردبیل بیانگر دغدغه و توجه خاص ستودنی اکبر بهنامجو به سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان است به شرطی که این نگاه و لطف آقای استاندار با درنظر گرفتن توجیه فنی،مشمول سایر طرح های سرمایه گذاری و متقاضیان تسهیلات بانکی شده و شاهد احساس رضایت عمومی کارآفرینان در عرصه کسب و کار استان باشیم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار