متقاضیان به جهادکشاورزی مراجعه کنند
رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی استان از آغاز پرداخت تسهیلات خرید ماشین‌آلات کشاورزی در اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۶۰۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ 07 May 2018

به گزارش تابناک اردبیل مسعود آسیابی‌زاده بعد از ظهر امروز در جلسه تشریح وضیت ارائه تسهیلات به کشاورزان در اردبیل اظهار داشت: توسعه مکانیزاسیون یکی از فاکتورهای اصلی در رشد و پیشرفت بخش کشاورزی هر منطقه است.

وی افزود: در این راستا و برای ایجاد شرایط لازم برای توسعه مکانیزاسیون استان برای امسال با همکاری مدیریت شعب بانک کشاورزی استان تسهیلات بانکی لازم برای تأمین و خرید انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی در اختیار کشاورزان استان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این تسهیلات برای تجهیز و نوسازی ماشین آلات و ادوات کشاورزی در کلیه زیر بخشهای کشاورزی از جمله زراعت، باغبانی، تاسیسات دامداری، مرغداری، شیلات، منابع طبیعی و گیاهان دارویی قابل پرداخت است.

آسیابی‌زاده بیان کرد: کلیه بهره‌برداران در زیر بخش‌های فوق می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان تابعه نسبت به ارائه درخواست خود اقدام کنند.

وی افزود: یکی از وظایف اصلی مکانیزاسیون کشاورزی ایجاد شرایط مناسب برای رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر تولید محصولات زراعی، باغبانی و دام و طیور است و به عنوان مثال با توجه به اینکه استان اردبیل جزء مناطق سردسیر کشور است.

آسیابی‌زاده بیان کرد: متاسفانه هر سال به دلیل سرمای نخست فصل و تگرگ شاهد خسارات جبران ناپذیر در باغات میوه استان هستیم که برای مقابله با این مشکل خوشبختانه سیستمها و ماشینهای خاص برای جلوگیری از خسارات سرما و تگرگ تولید شده که باغداران با نصب سیستم های فوق در باغات می‌توانند بخش قابل توجهی از خسارات ناشی از سرما و تگرگ را کاهش دهند.

وی افزود: خوشبختانه امسال ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان به 1.88 ارتقاء یافته است که از متوسط ضریب مکانیزاسیون کشور بالاتر است.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه بخش بالایی از ماشین آلات و ادوات کشاورزی استان عملاً عمر مفید خود را سپری کرده‌اند یکی از سیاست‌ها و  برنامه‌های اصلی بخش مکانیزاسیون کشاورزی سازمان، نوسازی ناوگان ماشین‌آلات و ادوات دنباله بند کشاورزی استان است که برای نیل به این هدف امسال با اعطای تسهیلات مناسب از محل خط اعتباری شماره 6 مکانیزاسیون برای تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در کلیه زیر بخشهای کشاورزی گام‌های بلندی برداشته می‌شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار