کد خبر: ۶۰۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ 06 May 2018

حجت‌الاسلام محمدباقر فلسفی، رئیس شورای عالی اصلاح‌طلبان استان اردبیل در واکنش به آنچه که از آن انتصابات غیراصلاحاتی اکبر بهنامجو در زمینه پست های مدیریتی و سیاسی استان خوانده، به استاندار اردبیل انتقاد شدید کرده و گفته است: در انتصابات مدیران خط قرمز مورد تاکید ما انتخاب حامیان دولت و معتقدین به جریان اصلاحات هستند.

او گفته است که خط قرمز ما انتخاب مدیرانی است که در ستاد رقیب روحانی فعالیت نداشته‌اند چرا که ما اجازه ورود به عرصه قدرت را به مدیرانی که در ستاد رقیب روحانی حاضر شده بودند نخواهیم داد.

رئیس شورای عالی اصلاح‌طلبان استان اردبیل این را هم گفته که در ابن باره با استاندار اردبیل صحبت شده و به دلیل آنکه استاندار خود حامی آرمان رئیس جمهور است هرگز اجازه نخواهد داد تا افرادی که از یاران وفادار به وعده‌های رئیس‌جمهور نیستند بخواهند وارد عرصه مدیریتی شوند.

این سخنان بی پرده و کم سابقه رئیس شورای عالی اصلاح‌طلبان استان اردبیل را می توان متعاقب بی نتیجه ماندن خواسته های مکرر اصلاح طلبان استان در این زمینه بخصوص از بهنامجو ارزیابی کرد و به نظر می رسد بی تفاوتی و بی اعتنایی استاندار اردبیل به این درخواست ها چه بسا آغازگر فاز جدیدی از تنش ها و تقابل او با اصلاح طلبان و کشیده شدن مباحث به رسانه ها باشد.

رئیس شورای عالی اصلاح‌طلبان استان اردبیل در شرایطی این اظهارات را بر زبان می آورد که نیک می داند امروز در بدنه مدیریتی دولت دوازدهم از طیف های سیاسی اصلاح طلب و کم و بیش از جریان اصولگرا حضور دارند و بعید به نظر می رسد عنصری همچون اکبر بهنامجو با پیشینه مدیریتی و سیاسی معلوم الحال که عمدتاً او را نزدیک به اصولگرایان می شناسند، در چینش مدیران، همه انتظارات و خواسته های اصلاح طلبان را بی کم و کاست عملیاتی کند.

باید پذیرفت که به ابتنای پیشینه اکبر بهنام‌جوی50 ساله همدانی غیربومی، امروز بر سر «اصولگرا» یا «اصلاح‌طلب» بودنش تردید و بحثی وجود ندارد و اگر اصلاح طلبان استان اردبیل می خواهند با لفاظی و رویکرد کنونی، قدرت خود را به رخ بکشند بدانند که فرصت را به کلی از دست داده اند و اگر می توانستند باید نفوذ خود را از روز اول متجلی کرده و مانع استاندار شدن اکبر بهنامجو می شدند!

اصلاح طلبان استان اردبیل به خوبی به یاد دارند که در زمان طرح نام بهنامجو به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی استانداری اردبیل حتی به اندازه یک دهم ظرفیت خود را که برای چاووشی و نگارنده (گزینه های محتمل قبلی مطرح برای تصدی استانداری اردبیل) به میدان آورده بودند، صرف بهنام جو نکرده و به مصداق ضرب المثل معروف در انتظار «هر چه پیش آید خوش آید» ماندند و اکنون نیز مجبورند با او کنار بیایند نه این که به زور بخواهند بهنامجو را «اصلاح طلب» کنند!

اصلاح طلبان با این که می گویند حسن روحانی به پشتوانه رای آنان توانست بار دیگر بر کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند اما باید این واقعیت را نیز بپذیرند که لزوماً ترکیب کابینه دوازدهم و چینش پست های رده بالای مدیریتی تابعی از وعده او به اصلاح طلبان نبوده است.

تحریریه تابناک اردبیل

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار