راهپیمایی روز قدس تجلی وحدت امت اسلامی به صحنه دفاع از حقوق هسته‌ای ملت ایران تبدیل شده به طوریکه عده‌ای از جوانان با ظروف بزرگ نایلونی به نام «دبه» در راهپیمایی حاضر شدند تا از دبه‌های آمریکایی‌ها در مذاکرات گلایه کنند.
کد خبر: ۶۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 11 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، راهپیمایی امروز مردم اردبیل در حمایت از مردم مظلوم فلسطین حاشیه‌های جالبی داشت که بخشی از آنها را در پی می‌خوانید:

* در راهپیمایی امروز که در مسیر خیابان امام برگزار شد، گروه‌های مختلف به ویژه جوانان پرشور با پلاکاردها و دست‌ نوشته‌هایی در این راهپیمایی حاضر شده بودند تا به دنیا اعلام کنند ما تا آخر ایستاده‌ایم و مطیع امر رهبریم.

* برخی از این دست نوشته‌ها نیز به مسئله مذاکرات هسته‌ای تاکید داشت به طوریکه عده‌ای با ظروف بزرگ نایلونی به نام «دبه» در راهپیمایی حاضر شده بودند که روی این ظروف نوشته شده بود «ما از دبه آمریکایی‌ها بیزاریم، آمریکا در طول مذاکرات هسته‌ای دبه می‌کند، حل مشکل هسته‌ای با دبه آمریکایی‌ها امکان ندارد.»

* در این راهپیمایی عده‌ای از جوانان در قالب کمپین «نه به سازش با آمریکا» سعی کردند تا هرگونه سازش در مذاکرات هسته‌ای را محکوم کنند که در دست نوشته‌های آنها آمده بود «عشق فقط عشق علی، رهبر فقط سید علی، سازش با ابرقدرت‌ها ظلم با بشریت است، ما عاشق مبارزه با صهیونیسم جهانی هستیم، آنها که خواب آمریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند».

* عده‌ای از جوانان نیز با پرچم یا حسین، یا ابوالفضل و همچنین با پرچم سه رنگ فلسطین و شعار «مرگ بر داعشی، مرگ بر آل سعود، انگلیس، آمریکا و پیمان‌شکنان» در راهپیمایی امروز حاضر شده بودند.

* به همت گروه بصیرت‌افزایی دبیرخانه جشنواره مردمی عمار در مسیر راهپیمایی نمایشگاهی از جنایت‌های صهیونیسم و آمریکا با محوریت روز قدس و همچنین نشان دادن توان نیروهای مقاومت برپا شده بود که فیلم‌های منتخب جشنواره عمار نیز در آن به نمایش گذاشته شده بود.

* حضور کاندیداهای احتمالی مجلس در این مراسم جالب توجه بود به طوریکه صدیف بدری، سید کاظم موسوی، ولی آذروش، محمد فیضی، محمدرضا سرداری، معصوم‌زاده، نوعی‌اقدم و تعدادی از نمایندگان فعلی نیز به همراه مسئولان استانی از جمله استاندار، فرماندار اردبیل در راهپیمایی روز قدس حاضر شده بودند.

* برای نخستین بار جایگاه جدید سخنرانی در جلوی مصلی تدارک دیده شده بود که به عنوان جایگاه ثابت از این به بعد در راهپیمایی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای آسایش روزه‌داران بعد از قرائت قرآن و قطعنامه پایانی راهپیمایی، سخنرانی روز قدس در داخل مصلی انجام شد.

* علاوه بر مصلای بزرگ امام خمینی اردبیل و مسجد میرزا علی‌اکبر، حضور باشکوه مردم سبب شد تا خیابان‌ اطراف نیز مفرش شود تا امکان حضور نمازگزاران روزه‌دار در این مراسم فراهم آید تا به امامت حجت‌الاسلام فروغی امام جمعه موقت اردبیل، نماز جمعه اقامه شود.

* بازار توزیع بروشور، تبلیغات و آگهی‌ها به ویژه برخی تبلیغات انتخاباتی زودهنگام نیز داغ بود به طوریکه عده‌ای سعی می‌کردند از این فرصت و فضا به نحوه خود استفاده کنند.

* در راهپیمایی امروز که در هوای نسبتاً گرم اردبیل برگزار شد، اقشار و گروه‌های مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان حضور گرمی داشتند به طوریکه پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران نیز به طول 50 متر در خیابان‌های اردبیل به همت سازمان آتش‌نشانی به اهتزاز درآمده بود.

* علاوه بر اردبیل در سایر شهرها نیز راهپیمایی روز قدس با شکوه خاصی برگزار شد به طوریکه شرکت‌کنندگان در گرمای تابستان با زبان روزه سعی کردند تا اوج وفاداری خودشان را به آرمان فلسطین نشان دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار