معاون استاندار اردبیل:
معاون استاندار اردبیل گفت: ۲۴ ساعته شدن گمرک بیله‌سوار توسعه اقتصادی و تجارت خارجی استان اردبیل را به دنبال دارد.
کد خبر: ۶۰۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 03 May 2018

به گزارش تابناک اردبیل، بهمن حسین‌زاده صبح امروز در جلسه کارگروه ویژه مرزی بیله‌سوار اظهار داشت:‌ در راستای توسعه فعالیت‌های گمرک بیله‌سوار که تنها گمرک فعال استان به شمار می‌رود باید تمامی تلاش خود را به کار گرفته و زمینه توسعه اقتصادی را از طریق صادرات از این گمرک فراهم کنیم.

وی شبانه‌روزی شدن گمرک بیله‌سوار را از مهمترین اولویت‌ها برشمرد و بیان کرد: باید در این زمینه پیگیری‌ها و اقدامات لازم را انجام دهیم چرا که این امر زمینه‌ساز توسعه صادرات از استان به کشورهای CIS شده و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای 24 ساعته شدن گمرک بیله‌سوار بیان کرد: در این زمینه رایزنی‌ها و توافقات لازم بین مقامات ایرانی و آذربایجانی انجام شده و جلسات مختلفی در این زمینه و شبانه‌روزی شدن کمرگ بیله‌سوار برگزار شده تا بتوانیم این اقدام مهم را محقق سازیم.

حسین‌زاده گمرک بیله‌سوار را از پایانه‌های مجهز و فعال کشور برشمرد و افزود: خوشبختانه شاهد افزایش سه برابری صادرات از این گمرک در فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بودیم که امیدواریم شاهد رونق هر چه بیشتر صادرات از این گمرک باشیم.

وی گفت: با توجه به جایگاه شهرستان بیله‌سوار در حوزه تجارت خارجی و کشاورزی اتصال راه‌آهن اردبیل-پارس‌آباد به جمهوری آذربایجان می‌تواند زمینه‌ساز رونق تجارت و صادرات در این منطقه شود که این امر مورد بررسی قرار گرفته و در آینده اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل اظهار کرد: 400 هکتار از اراضی محدوده گمرک و پایانه مرزی در طرح منطقه آزاد تجاری اردبیل قرار داشته و با تصویب لایحه منطقه آزاد استان شاهد رونق صادرات و تجارت در این منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
دولتی که نتونه یک تلگرام را آزاد کنه بعید است بتونه یک منطقه را ازاد کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار