تابناک اردبیل گزارش می کند
استاندار اردبیل گفت: در چند ماه اخیر 20 بار به تهران سفر کردم که از این تعداد تنها چهار مرتبه پرواز از اردبیل انجام شده و 16 بار آن از طریق تبریز رفت و آمد داشتم.
کد خبر: ۵۹۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 29 April 2018
به گزارش تابناک اردبیل اکبر بهنامجو در جلسه کارگروه اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: اصلی‌ترین خواسته ما از شرکت هواپیمایی آسمان به عنوان زیرمجموعه این صندوق این است که نسبت به دایر کردن پروازهای موثر در استان هنگام صبح و آخر وقت اهتمام داشته باشد تا هم مسئولان و هم سرمایه‌گذاران و عموم مردم به راحتی سفر خود را به مرکز کشور انجام دهند.
 
رئیس شورای اشتغال استان اردبیل با اذعان به این مشکل که لغو پروازها در فرودگاه اردبیل داد مسئولان، مدیران و سرمایه گذاران را درآورده است، گفت: بنده به صراحت اعلام می‌کنم که در هشت ماهه اول سال شرایط جوی و اقلیمی نمی‌تواند علت لغو پروازها باشد و شاید کمتر از یک درصد دلیل این کنسلی‌ها وضعیت جوی است.
 
بهنامجو افزود: ما به جد از مدیرعامل صندوق بازنشستگی انتظار داریم در این زمینه وقت و انرژی بگذارند و نسبت به تقویت پروازها و صدور مجوزهای قانونی در این زمینه اقدامی عملی انجام شود.
 
زمان صدور مجوزها به کمتر از یک ماه برسد
استاندار اردبیل همچنین به فرآیند طولانی صدور مجوزها برای سرمایه‌گذاران در اردبیل اشاره و تصریح کرد: این فرصت چهار و پنج ماهه باید به کمتر از یک ماه برسد و ضرورت دارد در قالب یک پنجره واحد و میز مشترک با حضور نمایندگان ادارات به سرعت سرمایه‌گذار در مسیر سرمایه‌گذاری خود تعیین تکلیف شود.
 
بهنامجو با انتقاد از نبود آمایش سرزمینی و تعیین نشدن پهنه‌ها در حوزه اجرای پروژه‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری گفت: اگر این آمایش و پهنه‌ها مشخص شود به یقین هیچ نارسایی و مشکلی در مسیر اجرای طرح‌ها توسط سرمایه‌گذاران و صدور مجوزها به وجود نخواهد آمد.
 
طرح اشتغال ضربتی را اجرایی می‌کنیم
رئیس شورای اشتغال استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه اشتغال فراگیر و روستایی با همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و مدیران بانک‌ها به جد در استان اردبیل در حال عملیاتی شده است، خاطرنشان کرد: هر چند پرداختی‌های ما به نسبت میانگین کشوری خوب است اما رضایت‌بخش نیست.
 
به نوشته ایسنا، بهنامجو ضرورت هماهنگی را در ایجاد 20 هزار فرصت شغلی به عنوان یک کار خاص و ویژه یادآور شد و بیان کرد: ما از هفته آینده با تشکیل ستاد اشتغال ضربتی در استانداری در ابعاد مختلف این موضوع را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم بیشتر از رقم تعریف شده برای این استان در بخش مشاغل فراگیر، روستایی و خوداشتغالی بتوانیم با رصد دستگاه‌ها و مدیران بانک‌ها به تعهداتمان عمل کنیم.
 
وی از پرداخت تسهیلات به کارخانه‌هایی نظیر آرتاویل تایر به مبلغ 80 میلیارد تومان برای توسعه واحدها و ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید خبر داد و گفت: ایجاد 20 هزار فرصت شغلی کار عادی نیست بلکه کار شبانه‌روزی است چرا که با کار عادی نمی‌توان در این زمینه اقدامی اساسی انجام داد.
 
استاندار اردبیل همچنین به اجرای طرح استاد و شاگردی در قالب جذب نیروی کارآمد اشاره کرد و افزود: قرار شده یک هزار و 500 نفر امسال در قالب استادشاگردی در اصناف و مشاغل مختلف بکارگیری شده و بخشی از منابع اشتغال در این حوزه صرف شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
براستی که این بیابان ، فرودگاه بشو نیست حیف از ان زحمات طاقت فرسای دو استاندار ساعی اسبق که برای تامین آی ال اس یااجرای بند دوم آن و... کشیدند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
آن نماینده ای که با زور این منطقه را برای احداث فرودگاه تحمیل کرد بیاید پاسخگو باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار