معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: اصناف اردبیل به منظور رشد اشتغال با ارائه تسهیلات حمایت می‌شوند.
کد خبر: ۵۹۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸ 17 April 2018

به گزارش تابناک اردبیل، بهمن حسین‌زاده در جلسه مشترک مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه ای و تامین اجتماعی استانهای آذربایجان شرقی و اردبیل که با حضور استاندار اردبیل برگزار شد اظهار داشت: طبق تفاهم نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اتاق اصناف ایران در قالب "طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی" افراد 15 تا 24 سال دارای مدرک دیپلم و زیردیپلم توسط واحدهای صنفی مختلف به‌کار گرفته می‌شوند.

وی با بیان اینکه طبق این طرح اصناف می‌توانند با استفاده از همان نظام سابق کارآموزی، نسبت به تامین نیروی موردنیاز اقدام کنند، افزود: در این طرح بیمه کارورزان به طور کامل توسط دولت پرداخت خواهد شد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: با تاکید استاندار و پیگیری این معاونت و در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای جویندگان کار، از کارفرمایان صنوف مختلف با اعطای تسهیلات لازم حمایت می‌شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه سامانه اشتغال استان که امکان رصد اشتغال‌های به وجود آمده و اطلاع‌رسانی صریح به مردم را داشته باشد ایجاد می‌شود، گفت: کاهش آمار بیکاری و ایجاد اشتغال، رونق کسب و کار اصناف و بازاریان را رقم خواهد زد چرا که فرد بیکاری که مشکلات مالی دارد و توان خرید ندارد تاثیر مستقیم در کساد کسب و کار بازاریان خواهد داشت.

در این جلسه مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در اسرع وقت جلسه‌ای را با اتحادیه‌های اصناف استان برای معرفی و تبیین طرح برای ذینفعان برگزار کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار