کد خبر: ۵۹۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 17 April 2018

پروفسور اردکانی با اعلام ورود یک سامانه جدید بارشی به کشور از هفته آینده گفت: بارش‌ها تا اواسط خردادماه ادامه می‌یابد و امسال تابستان چند درجه خنک‌تر از تابستان گذشته خواهد بود.

پروفسور حسین اردکانی از بنیانگذاران هواشناسی در ایران و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی در کشور، دمای هوای شب گذشته به ۳ درجه زیر صفر رساند، اظهار داشت: در ۵ ماه گذشته پیش‌بینی کرده بودم که در اوایل بهار ایران دور پیوند MGO به منطقه ما رسیده و از خلیج فارس تا عربستان سعودی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وجود سیلاب‌های زیاد در عربستان حاکی از فعالیت این دور پیوند است.

اردکانی ادامه داد:‌این دورپیوند حتی توانست عرض‌های بالاتری از مرکز ایران را هم تحت تاثیر قرار دهد و شاهد بارش چشمگیر در روز‌های گذشته بودیم.

وی تصریح کرد: این سیستم بارشی فعال در کشور از امروز به سمت شرق رفته و از ایران خارج خواهد شد.

اردکانی پیش‌بینی کرد: از هفته آینده یک سامانه جدید بارشی وارد ایران می‌شود که البته دمای آن بالاتر از دمای سامانه حال حاضر است.

به گفته این کارشناس سامانه جدید غرب، شمالغرب و البرز مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بنابر پیش‌بین این هواشناس برجسته از اواسط خرداد یک جبهه هوای گرم به منطقه ایران وارد شده و پس از خروج آن از گرمای هوا کاسته خواهد شد.

ارکانی ادامه داد: تابستان امسال بر اساس بررسی‌های انجام شده تابستان خنک‌تری نسبت به سال گذشته خواهد بود البته این کاهش دما دو تا سه درجه است و نباید انتظار یک هوای بهاری را داشته باشیم.

وی با اشاره به حجم قابل توجه برفی که در کوه‌های هیمالیا نشسته است، گفت: در ادامه این شرایط رشته کوه البرز هم تحت تاثیر قرار گرفته و به همین دلیل پیش‌بینی می‌کنم تابستان خنک‌تری داشته باشیم.

این هواشناس پیش‌بینی کرد تا خرداد وضعیت بارش‌های متناوب در کشور ادامه پیدا کند و این بارش‌ها می‌تواند کمبود بارندگی‌های پاییز و زمستان سال گذشته را جبران کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار