در حاشیه اظهارات عجیب نماینده اردبیل
نماینده اردبیل گفت: به مردم اردبیل قول می‌دهیم راه‌آهن اردبیل-میانه زودتر از دیگر پروژه‌ها از جمله راه‌آهن رشت-آستارا به پایان برسد.
کد خبر: ۵۹۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸ 12 April 2018

به گزارش تابناک اردبیل،‌ محمد فیضی نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در  جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اظهارنظری عجیب به مردم استان اردبیل قول داده است که به گفته او و با وضعیت موجود عملیات اجرایی پروژه، ‌راه‌آهن اردبیل-میانه زودتر از دیگر پروژه‌ها از جمله راه‌آهن رشت-آستارا به پایان برسد.

خبرگزای فارس در گزارش سخنان نماینده مجلس،‌ صرفاً این جمله کوتاه را بدون هر گونه توضیحی منتشر و به نظر می‌رسد سخنران به همین اندازه بسنده و از ذکر دلایل فنی و اجرایی این ادعا خودداری کرده است.

برای این که از سخنان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رمزگشایی شود، ناگزیر باید به مستندات قابل دسترس درباره دو پروژه راه آهن میانه- اردبیل و راه آهن قزوین-رشت –آستارا توجه کرده و قضاوت را به مردم سپرد که بی تردید، اظهارات مقامات رسمی در این‌باره استناد ممکن الحصول خواهد بود.

خیراله خادمی، معاون وزیر راه مدیرعامل شرکت های ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور که مجموعه تحت مدیریت اش متولی اصلی این دو پروژه است در خصوص هزینه‌های اجرای پروژه راه آهن قزوین- رشت- آستارا دیماه 96 گفت: برای احداث راه‌آهن قزوین- رشت به قیمت روز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و امسال هم ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شده که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است تا پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

علی اکبر مردی مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه 2 کشور نیز اعلام کرد که راه آهن قزوین - رشت اردیبهشت امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش تابناک اردبیل،این در حالی است که اکبر بهنامچو استاندار اردبیل گفته است که تکمیل راه آهن اردبیل در فرآیند عادی ۱۵ سال طول می‌کشید در حالی که ما سعی داریم تا با یک کار جهادی مضاعف این پروژه را ظرف سه سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

شایان گفتن است که نهم فروردین جاری و در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به جمهوری آذربایجان، از ‌طریق ویدئو کنفرانس خط آهن آستارا- آستارا افتتاح شد.

 اکنون این پرسش مطرح می شود که چگونه و با چه فرمولی می توان ادعا کرد که پروژه در شرف بهره برداری راه آهن رشت- آستارا دیرتر از راه آهن میانه- اردبیل آن هم با حدود کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی و نیاز به بیش از یکهزار میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت!؟

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار