کد خبر: ۵۸۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 10 April 2018

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دنیای امروز تلفن همراه ابزاری جدایی ناپذیر از زندگی شهروندان شده است به طوری که تصور زندگی بدون آن ناممکن به نظر می‌رسد. انسان امروزی وابستگی بسیاری به این وسیله پیدا کرده تا جایی که دائما آن را در دسترس نگه می دارد و یا  با خود به رختخواب می برد. لذا تنها راه فرار از عوارض و پیامدهای سوء آن، استفاده صحیح و بکار بردن راهکاری مناسب جهت بهره‌گیری از آن است. در این مطلب با مکان هایی آشنا می شویم که باید از گذاشتن گوشی خود در آنجا پرهیز کنیم تا سلامتی خود و تلفن همراه مان را به خطر نیاندازدیم.

1- جیب های لباس

5 مکان ممنوعه برای قرار دادن تلفن همراه

به دلیل دسترسی سریع، جیب های جلو و پشت شلوار از مکان های راحتی هستند که ما عموما تلفن همراه خود را آن جا می گذاریم. مخصوصا آقایان که اغلب با خود کیف حمل نمی کنند و تلفن همراه خود را در جیب شلوار می گذارند اما باید مشکلاتی که برای گوشی و سلامتی ما به وجود می آورد را در نظر گرفت. این مشکلات عبارتند از:

به دلیل حساس بودن صفحه لمسی تلفن ها و واکنش آنها به هر آنچه که با آن در تماس هستند، احتمال دارد تلفن شروع به شماره گیری کند و شما متوجه آن نشوید. همچنین ممکن است آن را گم کنید یا با نشستن باعث شکستن تلفن تان بشوید.

تحقیقات نشان می دهد امواج الکترومغناطیس تلفن همراه اثری منفی بر کیفیت و کمیت اسپرم ها دارد و در نتیجه با گذاشتن مدت زمان بیشتری ناخودآگاه باروری خود را در معرض خطر قرار می دهید. بسیاری از درد های ناحیه ی شکم و پاها نیز بر اثر گذاشتن تلفن همراه در جیب پشتی است.

بر اساس پژوهش ها، امواج الکترومغناطیس استخوان های لگن را نیز تضعیف می کند. دانشمندان معتقدند گذاشتن تلفن همراه در نزدیکی سینه نیز خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد.

2- مکان های سرد و بسیار گرم

5 مکان ممنوعه برای قرار دادن تلفن همراه

به طور کلی اختلاف دما آسیب بسیاری به وسایل الکترونیکی می زند. در هوای سرد و دمای زیر صفر درجه تلفن همراه تان را مدت زیادی در خیابان یا ماشین رها نکنید. چون با ورود به یک محیط گرم دستگاه دچار انقباض می شود و این در اجزای داخلی تلفن مشکل ایجاد می کند. پیشنهاد می کنیم در روزهای سرد سال یک جلد گرم برای گوشی خود تهیه کنید. همچنین در هوای بسیار گرم نیز، تلفن همراه خود را در داخل ماشین و یا فضای باز رها نکنید چرا که دمای بالا هم برای وسایل الکترونیکی بسیار مضر است.

3- زیر بالش

خوابیدن در نزدیک تلفن همراه خطرناک است چه بسا افرادی آن را زیر بالش خود می گذارند. لازم به ذکر است تلفن همراه اشعه لیزری و امواج ظریفی از خود صادر می کند که سازمان بهداشت جهانی در سال 2011 میلادی آن را منبع سرطان در کودکان اعلام کرده است، همچنین این امواج در دراز مدت باعث بروز سردرد و سرگیجه می شود. پس پیشنهاد می کنیم هنگام خواب تلفن همراه را از خود دور کنید چون علاوه بر سرطان عوارض سوء دیگری نیز دارد.

نور ساطع شده از تلفن همراه به هنگام روشن شدن هشدارها، هورمون ملاتونین تولید می کند که تنظیم کننده ی خواب و بیداری است و باعث اختلال در خواب شما می شود.

همچنین احتمال آتش سوزی وجود دارد. منشأ برخی از آتش سوزیها به آتش گرفتن تلفن همراه ارتباط دارد و اگر در هنگام شارژ باشد، این خطر دو چندان می شود چرا که دمای آن در هنگام شارژ بالا می رود. پس بهتر است تلفنتان را دور از خود، تخت و دیگران شارژ کنید.

4- روی پوست

با چسباندن تلفن همراه به صورت خود هنگام مکالمه باعث منتقل شدن باکتری های روی صفحه لمسی و یا کلیدهای تلفن به پوست خود می شوید؛ همچنین امواج الکترومغناطیس نیز به شما نزدیک تر می شود. پیشنهاد می شود تلفن را حداقل نیم تا یک و نیم سانتی متر از صورت تان دور نگه دارید.

5-کالسکه بچه

5 مکان ممنوعه برای قرار دادن تلفن همراه

بر اساس تحقیقات به عمل آمده گذاشتن تلفن همراه در کالسکه بچه ها باعث مشکلات رفتاری مثل بیش فعالی، اختلال کم توجهی و همچنین سرطان در کودکان می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار