کد خبر: ۵۸۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ 09 April 2018

 


مسئول قرارگاه بنیاد فاطمه‌الزهرا (س) اردبیل گفت: مهدیه اردبیل که به همت هیئت رزمندگان در حال احداث است در گرامیداشت نیمه شعبان افتتاح و جشن بزرگ انتظار در آن برگزار خواهد شد .
 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسن‌زاده در حاشیه جلسه هماهنگی برنامه‌های اعیاد شعبانیه در جمع خبرنگاران گفت: به رغم شعاری که مسئولان دولتی در علاقمندی برای برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی با محوریت مردم دارند این کار در عمل چندان موفق نبوده و همچنان دخالت‌های دستگاه‌های دولتی مانعی در سر راه برگزاری مردمی چنین جشن‌ها و آئین‌هاست . 
 
وی خاطرنشان کرد: از دیرباز خود مردم هم در اعیاد مذهبی و هم سوگواری‌ها خود به صحنه آمده و با مشارکت و دلسوزی سعی می‌کنند کارها را به روال عادی به پیش برند که متاسفانه دخالت برخی نهادها و دستگاه‌ها مانعی در این مسیر تلقی می‌شود . 
 
مسئول قرارگاه بنیاد فاطمه‌الزهرا (س) اردبیل گفت: بهتر است در چنین رویدادها و برنامه‌هایی حتی در آذین‌بندی نقاط مختلف شهر و محلات کار را به خود مردم و تشکل‌های مردم نهاد بسپاریم تا بدوم اینکه ریالی مراکز دولتی هزینه کنند کارها به بهترین شکل به انجام برسد .
 
حسن‌زاده با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی با تزریق منابع اعتباری بسیار کم و در عین حال نظارت می‌توانند شاهد برگزاری چنین آئین‌ها و برنامه‌های مناسبتی با کیفیت باشند، اضافه کرد: در عرصه فرهنگی شایسته است کار را به خود مردم واگذار کنیم تا نتیجه و خروجی آن مطلوب باشد . 
 
وی گفت: بنیاد فاطمه‌الزهرا به عنوان قرارگاه فرهنگی به شکل جبهه فراگیر عمومی تلاش می‌کند تا در مناسبت‌های مختلف یاریگر سایر مجموعه‌ها باشد تا با دخالت دادن فراگیر مردم بتوان کار را با مطلوبیت به پیش برد . 
 
مسئول قرارگاه بنیاد فاطمه‌الزهرا (س) اردبیل از افتتاح مهدیه اردبیل در گرامیداشت نیمه شعبان خبر داد و بیان کرد: مهدیه اردبیل که به همت هیئت رزمندگان در حال احداث است در نیمه شعبان افتتاح خواهد شد و جشن بزرگ انتظار در این ایام با مشارکت مردم برگزار می‌شود . 
 
در این جلسه مسئول بنیاد مهدویت استان اردبیل نیز گفت: ما به صورت تخصصی و در قالب بنیاد مهدویت به این حوزه ورود پیدا کردیم و سعی‌مان بر این است تا به تقویت چنین برنامه‌های معنوی، مذهبی و دینی کمک کنیم . 
 
حسین محسنی تصریح کرد: بنیاد حضرت مهدی(عج) برای میلات حضرت ولی عصر 12 برنامه تدارک دیده است که از جمله احیای شب نیمه شعبان در 15 مسجد، برپایی حلقه‌های مهدویت در مساجد، تجمع بزرگ مهدویت در بقعه شیخ‌صفی‌الدین و جشن عصر نیمه شعبان است . 
 
وی به تقارن نیمه شعبان با روز معلم و تدارک برنامه‌های متنوع با همکاری آموزش و پرورش و کانون مساجد اشاره کرد و افزود: پیشنهاد می‌کنیم تا در این ایام دانش‌آموزان در یک روز با محوریت مهدویت جشن‌هایی را برگزار کنند و در کنار آن با دعوت از اساتید برجسته قم با موضوع مهدویت بتوانیم ابعاد مختلف این موضوع را برای نسل آینده تبیین کنیم .
 
مسئول بنیاد مهدویت استان اردبیل ضرورت فضاسازی شهری، برپایی همایش پیاده‌روی در شورابیل و قربانی کردن در محلات مختلف را به نیت سلامتی امام عصر و دفع بلا و توزیع گوشت در بین خانواده‌های نیازمند را از جمله برنامه‌های پیشنهادی برای این ایام اعلام کرد .

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار