کد خبر: ۵۸۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ 08 April 2018

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی نجفی شهردار تهران در پنجاه‌وچهارمین جلسه علنی شورای شهر که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با خواندن این بیت شعر که از هر کرانه پیر جفا کردم روان شاید در این میانه یکی کارگر شود، اظهار کرد: در طول مدیریت شهری جدید انواع تهمت‌ها و دروغ‌ها را به شورای شهر و شهرداری نسبت دادند؛ طبیعی است که بنده به خاطر مسئولیت مستقیم و کار بیشتری که در اداره شهر بر دوش داشتم، بیشتر مورد عنایت دوستان قرار بگیرم و بهره بیشتری از فحاشی‌ها داشته باشم؛ این افراد آنقدر تهمت زدند تا یکی از آن‌ها به هدف بخورد.

وی با بیان اینکه مشکلات بسیاری در این مدت پیش روی ما بود، گفت: بعضی از این مشکلات ذات کار شهرداری بود، مقداری از آن‌ها به خاطر مدیریت شهری قبلی به وجود آمده بود و همچنین مقداری از آن ساختگی و طبیعی بود؛ من و دوستانم در شورای شهر تلاش کردیم در برابر مشکلات مقاومت کنیم و در این مورد موفق بودیم، توانستیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم.

نجفی افزود: در این مدت ریل‌گذاری درستی در بسیاری از هزینه‌ها صورت گرفت؛ سکوهایی برای پرش در بخش‌هایی از شهرداری ایجاد کردیم؛ خیلی از افراد نتایج این اقدامات را تایید می‌کنند، گرچه برخی اظهار دارند هنوز نتیجه‌ای مشخص نیست که آن‌ها هم نتایج این اقدامات را در آینده مشاهده می‌کنند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه اقدامات من مانند دانه‌ای است که کاشته‌ایم و هنوز ساقه و گل و برگ آن به چشم نمی‌خورد، گفت: زمان زیادی برای تنظیم برنامه شهر هوشمند صرف شده است و امیدواریم در سال 97 آثار این سازماندهی و زیرساخت‌ها مشخص شود.

نجفی با تاکید بر اینکه سختی راه را از قبل پیش‌بینی می‌کردیم، گفت: من و دوستانم در شورای شهر تردیدی در این راه نداریم و اراده ما تداوم و ادامه این مسیر است؛ در ادامه راه در برابر مشکلات شانه خالی نخواهیم کرد.

وی آنچه منجر به طرح استعفای خود شده است را مسئله‌ای خارج از اراده فردی و مبتنی بر تغییر الهی دانست و گفت: حدود یک ماه قبل بر اساس اعلام پزشکان معالجم متوجه بیماری‌ای شدم که مرحله درمان و پس از درمان آن سخت است و به ناچار استعفا دادم.

حفظ مسئولیت من با این بیماری، خیانت در امانت است + متن استعفا

متن استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران

نجفی خطاب به کسانی که از ابتدای شروع کار او به عنوان شهردار اظهار داشتند که او پس از 6 ماه به علت بیماری استعفا می‌دهد، گفت: پیشگویی پیغمبر گونه آن‌ها اتفاق نیافتاده و واقعیت این است که در آن روزها بیماری نداشته‌ام، تازه یک ماه است که از وجود این بیماری مطلع شده‌ام.

وی افزود: بخش عمده‌ای از توانایی من را بیماری خواهد گرفت و به اقتضای وضعیت جسمی‌ام این بار گران را بر دوش برادر یا خواهر دیگری قرار می‌دهم و در کنارش برای یاری او خواهم بود.

نجفی ماندنش در این سمت را نوعی خیانت به امانت دانست و گفت: از دوستانم در شورا تقاضا دارم این موضوع را به مسائل سیاسی ارتباط ندهند؛ اصلی‌ترین علت تقاضای بنده بیماری است، البته لازم به ذکر است عوامل مشدد همیشه وجود دارند.

وی با تاکید بر اینکه انسان هیچ کاری را به خاطر یک علت انجام نمی‌دهد، گفت: مجموعه‌ای از دلایل را برای استعفایم دارم که مهم‌ترینش بیماری است.

شهردار تهران بحث مرخصی و منصوب کردن قائم مقامی به جای خود را صحیح ندانست و گفت: همه این‌ها خساراتی به مراتب بیشتر به شهر و شهرداری وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه در بین افراد هستند کسانی که مدیران با لیاقتی باشند و مانند من و یا بهتر از من اقدام کنند، گفت: نباید هزینه اضافی به شورای شهر و شهر وارد کنیم، ادامه این وضعیت در مرحله نخست به شهر و مدیریت شهری لطمه می‌زند.

نجفی با بیان اینکه طبق سیاست کشور ما همه‌چیز مربوط به نفر اول می‌شود، گفت: نمی‌توانیم نفر اول مدیریت شهری را در حاشیه بگذاریم و توقع داشته باشیم شهر لطمه نخورد. واقعیت این است که با این امر بخشی از شهر دچار رکود می‌شود.

واکنش نجفی به انتشار خبر سفره هفت‌سین 14 میلیون تومانی شورا توسط باشگاه خبرنگاران جوان

نجفی با اشاره به وجود 52 هزار میلیارد تومان بدهی در شهرداری و در واکنش به انتشار خبر سفره هفت سین 14 میلیون تومانی شورا توسط باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اخیرا خبر سفره هفت‌سین 14 میلیون تومانی شورای شهر مهم‌ترین خبر روز شد؛ این در حالی بود که هنوز مبلغی پرداخت نشده بود.

وی با بیان اینکه از دوستانم در شورا خواهشمندم که با استعفایم موافقت کنند، افزود: عدم تصمیم‌گیری سریع شورا عامل این است که بگویند شورا توانایی تصمیم‌گیری در مواقع بحران را ندارد.

شهردار تهران تصریح کرد: این در حالی است که شورای شهر این توانایی را دارد و عدم تصمیم‌گیری صحیح از دو جهت به من لطمه می‌زند؛ قطعا در طول درمان آن طور که باید و شاید نمی‌توانم به مدیریت شهری بپردازم و این موضوع کارنامه ضعیفی را برای من به ارمغان می‌آورد و همچنین باید بر روی معالجه‌ام تمرکز کنم.

نجفی با بیان اینکه دوست دارم توصیه و پیشنهاد هر یک از اعضای شورا را بپذیرم، گفت: خواهشمندم من را در شرایطی قرار ندهید که معذور اخلاقیات شوم. بهتر است امروز یا به هر مکانیزم دیگری در روزهای آینده از شهرداری خارج شوم.

وی با بیان اینکه از سال 57 در پست‌های مختلف مدیریتی کشور خدمت کرده‌ام، گفت: تا به حال آنچه در توانم بود انجام داده‌ام، این حق را برای من قائل شوید که فرصتی را به درمانم بپردازم.

شهردار تهران گفت: از اول اردیبهشت ماه در بیمارستان بستری می‌شوم.

نجفی با بیان اینکه دستورالعمل 32 ماده‌ای را در ارتباط با مدیریت هزینه‌ها در سال 96 صادر کرده‌ایم، گفت: به صورت مرتب نحوه عملکرد سطوح مختلف مدیریت شهری را به این دستورالعمل اضافه می‌کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از کالای ایرانی، گفت: استفاده از کالاهای ایرانی در بندهای مدیریت شهری ذکر شده بود که پس از فرمایشات مقام معظم رهبری به بند مربوط به این دستورالعمل اشاره و تاکید شد؛ شهرداری می‌تواند حمایت‌های جدی از تولید کالاهای ایرانی داشته باشد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در این مدت برنامه‌هایی داشتیم از جمله برنامه مقاوم‌سازی و برنامه اصلاح پل کریم‌خان، گفت: در برنامه‌ای که به ما داده بودند، اجرای این عملیات 3 ماه پیش‌بینی شده بود؛‌ ما درخواست کردیم در زمان کوتاه‌تر این اقدامات صورت گیرد، دیروز شاهد بهره‌برداری از پل کریمخان در زمانی کمتر از 3 هفته بودیم.

نجفی با خواندن این بیت که به خدا اگر بمیرم دست از کار برنگیرم، گفت: طرح استعفایم ربطی به این ندارد که کار را معلق بگذاریم، در تمام این مدت به وظایفم عمل کردم.

نجفی با بیان اینکه در هفت ماه و نیم گذشته شورای شهر تصمیمی را اتخاذ کرد که در آن زمان، مناسب‌ترین تصمیم بود، گفت: تیمی از بهترین و باتجربه‌ترین متخصصان برای اداره امور شهری تشکیل دادیم.

شهردار تهران با بیان اینکه اقدامات 7 ماه گذشته در مجال این جلسه نیست، گفت: هر آنچه انجام شده است کار مشترک شورای شهر و شهرداری بود. هرچند ممکن است ضعف‌ها و قدرت‌هایی داشته باشد که باید بررسی کنیم، اما آنچه شایان ذکر است عملکرد غیرقابل قیاس ما در این 7 ماه و نیم گذشته با مدیریت شهری گذشته است.

وی افزود: مدیریت شهری در سال 96 بودجه‌ای را که ضعف‌ها و انحراف‌های اساسی داشت را به بهترین نحو ممکن به اجرا گذاشت، در بخش منابع مادی در شش ماه دوم 120 درصد تحقق داشتیم، این رقم در شش ماه اول 70 درصد بود که در مجموع در تمام سال 96، 95 درصد تحقق بودجه در بخش نقدی را شاهد هستیم.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به بودجه سال 95، گفت: این در حالی است که برای تحقق بودجه سال 95، 5 هزار میلیارد تومان از بانک وام گرفته شد.

نجفی تنظیم بودجه 96 را یکی از واقعی‌ترین بودجه‌ها دانست و گفت: این تنظیم کارنامه قابل قبولی برای شورا و شهرداری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار