کد خبر: ۵۷۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹ 13 March 2018

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اردبیل گفت: عدم استاندارد اجباری، عدم نظارت بر قیمت عسل، عدم نظارت بر عسل‌های بی‌نام و نشان و نبود جشنواره سالانه برداشت عسل از مشکلات اساسی حوزه زنبورداری است.

به گزارش” یه بال” سید فردین صفوی اظهار داشت: متاسفانه جشنواره برداشت عسل در اردبیل چندین سال است که برگزار نشده و انتظار می‌رود با حمایت مسئولان این جشنواره در اردبیل برگزار شود تا از این طریق بتوانیم برند عسل اردبیل را به همگان معرفی کنیم و در حال حاضر اردبیل یکی از قطب‌های تولید عسل در کشور محسوب می‌شود و برگزاری جشنواره عسل امری لازم و ضروری است.

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اردبیل گفت: در صنعت زنبورداری برخی مشکلات وجود دارد که انتظار می‌رود این مشکلات با حمایت مسئولان برطرف شود تا زنبورداران بتواند با انگیزه برای تولید عسل گام بردارند.

صفوی بیان کرد: عدم استاندارد اجباری، عدم نظارت بر قیمت عسل، عدم نظارت بر عسل‌های بی‌نام و نشان و نبود جشنواره سالانه برداشت عسل از مشکلات اساسی حوزه زنبورداری است و و عدم داروی استاندارد که سبب تلفات سالیانه زنبور عسل می‌شود یک مشکل اساسی است.

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اردبیل تصریح کرد:‌ از دیگر مشکلات صنعت زنبورداری عدم تخصیص اعتبارات لازم و ارائه تسهیلات کم بهره به زنبورداران و مشکلات تامین اجتماعی زنبورداران، عدم بسته‌بندی مناسب عسل و نیز عدم نظارت بر اصلاح وزن رمکه عسل باموم است.

 

وی خواستار بررسی مشکلات زنبورداران توسط مسئولان کشوری شد و افزود: انتظار می‌رود مسئولان کشوری در حوزه زنبورداری به استان‌ها سفر کنند و از نزدیک در جریان مشکلات زنبورداران قرار بگیرند و راهکارهای لازم را ارائه دهند.

صفوی تصریح کرد: باید شرکت‌های تولیدی عسل و بسته‌بندی آن در هر استان رتبه بندی شود که این رتبه بندی ها از لحاظ اشتغال‌زایی ومجوزات ملی و بین‌المللی، چک‌های برگشتی و وام های معوق و میزان صادارت مبنای کار قرار گیرد و نیاز است همایش زنبورداران با حضور پیشکسوتان و فعالان صعت زنبورداری در استان‌ها برگزار شود و از فعالان این حوزه تجلیل به عمل آید.

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اردبیل گفت: باید در استان‌ها افراد علمی و دانشگاهی با افراد تجربی که مکمل هم هستند با همفکری همدیگر مشکلات را در این زمینه ریشه‌یابی کرده و در این زمینه اقدامات مناسبی انجام دهند چراکه حمایت ازصنعت زنبورداری نقش مهمی درایجاد اشتغال وحفظ محیط زیست وپویایی اقتصاد وارزآوری و احیای باغات دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار